Portale turystyczne zaoferują nie tylko wycieczki
Turystyczne portale internetowe w Polsce nie chcą sprzedawać tylko wycieczek. Podążają krokiem zachodnich rywali, którzy oferują wszystko, co związane jest z podróżą, do tego w trybie on-line.
Turystyczne portale internetowe w Polsce nie chcą sprzedawać tylko wycieczek. Podążają krokiem zachodnich rywali, którzy oferują wszystko, co związane jest z podróżą, do tego w trybie on-line.
Portale turystyczne ruszają do walki o klienta na wartym 230 mln zł rynku e-turystyki. A chcą ich przyciągnąć usługami dodatkowymi, o które wzbogacają swoją ofertę.
Internetowy portal turystyczny Fly.pl jako pierwszy na polskim rynku zaproponował swoim klientom oprócz rezerwacji wycieczek, także możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia oraz wynajęcia samochodu. Do tego udogodnienia te są dostępne on-line.
_ Jest to możliwe dzięki technologii, umożliwiającej klientowi rezerwacje i płatności on-line, którą dostarcza nam firma Travel Tainment Polska. W Niemczech aż 90 proc. portali stoi na tej właśnie technologii _- mówi Anna Zielińska z portalu internetowego Fly.pl.
Jak dodaje, do dyspozycji klienci mają kilka rodzajów ubezpieczeń, które proponowane są we współpracy z Europejskim Ubezpieczeniem Podróży Services (EUPS). Można ubezpieczyć się od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, wykupić ubezpieczenie assistance, bagażu, od kosztów rezygnacji oraz nabyć pakiet zawierający wszystkie dostępne rodzaje ubezpieczeń.
Wynajęcie samochodu odbywa się natomiast przez Holiday Autos, które w Polsce jest reprezentowane przez Auto na Wakacje. Klient ma do wyboru kilkanaście kategorii samochodów, od ekonomicznych przez kabriolety, luksusowe auta po vany.
_ System automatycznie dobiera klientowi miejsce wynajęcia samochodu zgodnie z wybranym przez niego kierunkiem wyjazdu _- mówi Anna Zielińska.
Zostały one wprowadzone w II połowie czerwca, a korzysta z nich już 5 proc. klientów dodaje.
Dlatego w ślad za Fly.pl chcą pójść kolejni gracze tego rynku.
_ Nie zamierzamy poprzestać jedynie na sprzedaży wycieczek. Szczególnie, że segment ten odznacza się dużą sezonowością sprzedaży, co zmusza do poszukiwania innych sposobów na przyciągnięcie klientów _ - informuje Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu połączonych pod koniec czerwca portali easygo.pl i wakacje.pl.
Dodaje, że ostatnio firma zaproponowała sprzedaż biletów lotniczych.
Niebawem chcemy uruchomić system rezerwacji hoteli, a potem ubezpieczenia oraz wynajem samochodu wylicza.
Perspektywy technologii on-line dostrzegają także serwisy związane z turystyką. Esky.pl, który do niedawna był skoncentrowany wyłącznie na sprzedaży biletów lotniczych, uruchomił na początku czerwca sprzedaż pakietów turystycznych, robiąc tym samym krok w kierunku funkcjonowania jako internetowe biuro podróży. Do końca roku tą drogą serwis chce sprzedawać 200 wycieczek miesięcznie.
W 2010 roku natomiast chce wzbogacić ofertę o wynajem samochodu w kraju i za granicą.
Docelowo chcemy zaproponować usługę dynamicznego pakietowania, dzięki której będzie można samodzielnie skomponować dowolną wycieczkę.
_ Klient będzie mógł wybrać nie tylko odpowiadające mu zakwaterowanie, ale i środek transportu czy atrakcje turystyczne _- wyjaśnia Łukasz Habaj, wiceprezes eSKY.pl.
Dodaje, że firma przygotowuje także ofertę ubezpieczeń podróżnych oraz transferów z domu na lotnisko i z lotniska do domu taksówką.
_ Opłata będzie atrakcyjna i stała, niezależnie od tego, jak daleko od lotniska klient mieszka _- podkreśla Łukasz Habaj.
Patrycja Otto
Gazeta Prawna
Gazeta Prawna w internecie www.gazetaprawna.pl