Powracają weekendowe pociągi z Polski na Słowację
Ta informacja na pewno ucieszy wszystkich, którzy wybierają się w najbliższym czasie w góry. Od 30 grudnia br. zostanie przywrócone transgraniczne weekendowe połączenie kolejowe między Muszyną a Popradem na Słowacji.
Koleje Małopolskie poinformowały, że kursy będą realizowane we wszystkie soboty i niedziele, do 25 lutego 2024 r. Przewidziano dwie pary pociągów – poranną i popołudniową - wyjeżdżające ze stacji docelowych: Muszyna o 10:01 i 18:01 oraz Poprad Tatry o 7:29 i 15:29.
Wraca połączenie z Muszyny do Popradu
Trasa pociągu wiedzie przez miejscowości słowackiego Podtatrza. Maszyna będzie zatrzymywać się na stacjach: Plavec, Stara Lubovna, Podolinec, Spiska Bela, Keżmarok, Studeny Potok.
Co ważne, wszystkie połączenia są dogodnie skomunikowane na stacji Muszyna z pociągami z Krakowa i Krynicy-Zdrój. Na pewno ułatwi to podróże wszystkim turystom, którzy przybywają do Małopolski z innych zakątków Polski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zima 2024. Wiadomo, kiedy spadnie śnieg
Bilet na trasie Muszyna - Poprad kosztuje 21,50 zł. Podróż trwa ok. półtorej godziny.
Kontrola na granicy
Karpacki Oddział Straży Granicznej poinformował, że wobec tymczasowego przywrócenia kontroli granicznej (do 1 lutego 2024 r.) osoby podróżujące na kierunku wjazdowym do Polski, będą poddawane kontroli granicznej.
"Dlatego też podczas przekraczania granicy państwowej na wjazd do RP, należy posiadać przy sobie i okazać na żądanie funkcjonariusza Straży Granicznej dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo, tj. dowód osobisty lub paszport" - przekazała Justyna Dróżdż z zespołu prasowego KOSG.
Co robić w Popradzie?
Poprad jest jednym z największych na Słowacji ośrodków turystycznych u podnóża Tatr. Wielu turystów zmęczonych po górskich wyprawach przyciąga aquapark z widokiem na górskie szczyty.
Na miejscu warto też odwiedzić zabytkową dzielnicę. Pięknie odrestaurowany rynek, otoczony barokowymi i klasycystycznymi domami zachwyca. Nad nim góruje kościół pw. św. Idziego, powstały u schyłku XIII w.
Źródło: Koleje Małopolskie/PAP