Rada Promocji Polski - sprężyna zamiast latawca
Po dwunastu latach, w materiałach promujących Polskę latawiec z biało-czerwoną szachownicą zostanie zastąpiony sprężyną wpisaną w kontur naszego kraju.
Rada Promocji Polski, w której skład wchodzą przedstawiciele poszczególnych ministerstw, przyjęła uchwałę w sprawie koncepcji znaku i hasła promującego nasz kraj. To motyw sprężyny z kampanii "Polska. Spring into new” autorstwa Wally’ego Olinsa. Zmarły w kwietniu Olins to jeden z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie identyfikacji wizualnej.
Przyjęcie koncepcji logotypu jest konsekwencją trwających od półtora roku prac nad spójną komunikacją marki POLSKA. Ich podstawą było jednogłośnie przyjęcie w październiku zeszłego roku "Zasad komunikacji marki POLSKA", wypracowanych we współpracy ze specjalistami zrzeszonymi w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz w Zrzeszeniu Firm Public Relations.
Uchwała będzie podstawą dla RPP do kolejnych działań - przyjęcia Księgi Identyfikacji Wizualnej i opracowania strategii wprowadzania znaku.