Remont dworca w Zakopanem. Z Krakowa dojedziemy pod Tatry w dwie godziny

Od zeszłego roku turyści przyjeżdżający pod Tatry pociągiem korzystają z tymczasowej stacji PKP na Spyrkówce. Dworzec w Zakopanem przechodzi całkowitą metamorfozę. Zmieni się nie tylko budynek, zburzono też tory i perony. Widać już spore postępy, a turystów czekają wielkie zmiany.

Tymczasowy dworzec w Zakopanem
Tymczasowy dworzec w Zakopanem
Źródło zdjęć: © WP
Iwona Kołczańska

08.08.2023 | aktual.: 08.08.2023 08:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak informuje "Gazeta Krakowska", na nowym dworcu w Zakopanem widać już nowe tory i zarys peronów.

Zmiany w Zakopanem

Zmiana będzie spora, ponieważ torowisko ma być obniżone o ponad metr w stosunku do starych torów. Umożliwi to wsiadanie z nowych peronów bez konieczności wchodzenia po schodach, co będzie sporym ułatwieniem dla podróżnych.

Modernizacja ma się zakończyć zgodnie z planem jeszcze w tym roku. To świetna wiadomość dla turystów, którzy od zeszłego roku muszą korzystać z tymczasowego dworca na Spyrkówce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy dworzec w Zakopanem

Dworzec w zimowej stolicy Polski to dla wielu turystów pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Obiekt powstał w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Niestety, zabytkowy budynek od dłuższego czasu był w opłakanym stanie i stanowił prawdziwą antywizytówkę miasta.

Przypomnijmy, że Zakopane rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczno-przestrzenną nowego centrum komunikacyjnego pod koniec października 2018 r. Najciekawszą pracę zaprezentowali Tomasz Galica i Anna Muras. Postanowili zaprojektować teren w taki sposób, aby kojarzył się z górami, przyrodą i tradycją podhalańską. Tak, by podróżni wysiadający na dworcu od razu poczuli "klimat" Tatr.

Wizualizacja dworca w Zakopanem
Wizualizacja dworca w Zakopanem© UM Zakopane

Nie tylko dworzec

Modernizację przechodzi cała "kolejowa zakopianka". Jak informuje PKP PKL, pasażerowie zyskają bardziej dostępne, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmują również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Poprawi się sprawność "kolejowej zakopianki", wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

Celem inwestycji na trasie Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji, planowanym na koniec 2023 r. wyniesie nieco ponad dwie godziny. Obecnie pokonanie trasy zajmuje ok. trzy godziny.

Źródło: Gazeta Krakowska, PKP PKL

Źródło artykułu:WP Turystyka
zakopanedworzeczakopianka
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (16)
Zobacz także