Rewolucja na kolei. Męczący problem znika całkowicie

Zakaz korzystania z toalety podczas postoju pociągu był kiedyś powszechny. Nie każdy wie, że w większości składów PKP Intericty jest on już bezużyteczny. Toalety w pociągach przeszły przez ostatnie lata ogromną metamorfozę, a w wkrótce będzie tak także u regionalnych przewoźników.

W polskich pociągach nie będzie już toalet z otwartym obiegiemW polskich pociągach nie będzie już toalet z otwartym obiegiem
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac.  IKO
12

Jak zapowiada "Rynek Kolejowy", za niewiele ponad rok skończy się pewna epoka technologiczna na polskiej kolei. PKP PLK zapowiedziało, że na polskie tory nie będą już mogły wjeżdżać składy z otwartymi toaletami, czyli takimi, z których nieczystości wyrzucane są na tory.

Nowe toalety w polskich pociągach

Jeśli ktoś jeździ koleją od wielu lat, jest z pewnością przyzwyczajony, że na stacjach nie korzysta się z toalety. Może to być dla niektórych męczące, a jest spowodowane tym, że kiedyś wszystkie pociągi zainstalowane miały urządzenia ze wspomnianym układem otwartym.

Jak zaznacza "Rynek Kolejowy", jeszcze w 2018 r. połowa składów miała takie toalety.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niezwykła atrakcja w Bieszczadach. "Liczymy na czadową zabawę"

Nowy regulamin PKP Polskich Linii Kolejowych, który wejdzie w życie za ponad rok, zawiera punkt, który mówi o wymogu użytkowania taboru pasażerskiego wyposażonego w toalety z zamkniętym układem sanitarnym na całej infrastrukturze kolejowej PLK.

Wyjątkiem będą pojazdy historyczne oraz takie, które toalet nie posiadają wcale.

Czy polscy przewoźnicy zdążą przygotować tabor? - W ponad 90 proc. eksploatowanego taboru PKP Intercity są toalety z zamkniętym systemem. Obecnie wszystkie wagony nowe oraz kierowane do napraw P5 wyposażane są w toalety takiego typu. Wagony które posiadały otwarte układy WC, a będą eksploatowane po wejściu rozkładu jazdy 2024/25, zostały poddane lub będą poddane modernizacji dostosowującym do nowych wymagań - zapewnia Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

Najtrudniejszą sytuację ma Polregio. - W taborze, jakim dysponujemy, jest jeszcze szereg standardowych pojazdów serii EN57 i EN57 SPOT, które czekają na montaż układu zamkniętego WC – informuje zespół prasowy przewoźnika.

Źródło: Rynek Kolejowy

Wybrane dla Ciebie

Tego nie pij w samolocie. Stewardesa ostrzega
Tego nie pij w samolocie. Stewardesa ostrzega
Jedyne takie miejsce w Polsce. Unikat na skalę europejską
Jedyne takie miejsce w Polsce. Unikat na skalę europejską
Do sieci trafiło nagranie z Lipska. Mieszkańcy i turyści w strachu
Do sieci trafiło nagranie z Lipska. Mieszkańcy i turyści w strachu
Dym w samolocie do Anglii. Musieli awaryjnie lądować
Dym w samolocie do Anglii. Musieli awaryjnie lądować
Tego telefonu nie zabierzesz na pokład. Jest zakazany
Tego telefonu nie zabierzesz na pokład. Jest zakazany
Mało kto zwraca na nie uwagę. Mogą pomóc w potrzebie
Mało kto zwraca na nie uwagę. Mogą pomóc w potrzebie
Zapomnij o Zakopanem czy Kołobrzegu. Tam ominiesz tłumy w długi weekend
Zapomnij o Zakopanem czy Kołobrzegu. Tam ominiesz tłumy w długi weekend
Zaczęli życie na nowo. "Reszta grupy wróciła do kraju, a ja zostałem"
Zaczęli życie na nowo. "Reszta grupy wróciła do kraju, a ja zostałem"
Nawet warszawiacy o nim nie wiedzą. Jest w samym sercu stolicy
Nawet warszawiacy o nim nie wiedzą. Jest w samym sercu stolicy
O krok od tragedii. Turystka pokazała, jak mało brakowało
O krok od tragedii. Turystka pokazała, jak mało brakowało
Wielkie koncerty w kilku polskich miastach. Zjadą się tłumy
Wielkie koncerty w kilku polskich miastach. Zjadą się tłumy
Tłumy jadą nad Bałtyk. Ile trzeba zapłacić za nocleg?
Tłumy jadą nad Bałtyk. Ile trzeba zapłacić za nocleg?