Trwa ładowanie...

Rewolucja na kolei. Męczący problem znika całkowicie

Zakaz korzystania z toalety podczas postoju pociągu był kiedyś powszechny. Nie każdy wie, że w większości składów PKP Intericty jest on już bezużyteczny. Toalety w pociągach przeszły przez ostatnie lata ogromną metamorfozę, a w wkrótce będzie tak także u regionalnych przewoźników.

W polskich pociągach nie będzie już toalet z otwartym obiegiemW polskich pociągach nie będzie już toalet z otwartym obiegiemŹródło: Adobe Stock
dh7drd2
dh7drd2

Jak zapowiada "Rynek Kolejowy", za niewiele ponad rok skończy się pewna epoka technologiczna na polskiej kolei. PKP PLK zapowiedziało, że na polskie tory nie będą już mogły wjeżdżać składy z otwartymi toaletami, czyli takimi, z których nieczystości wyrzucane są na tory.

Nowe toalety w polskich pociągach

Jeśli ktoś jeździ koleją od wielu lat, jest z pewnością przyzwyczajony, że na stacjach nie korzysta się z toalety. Może to być dla niektórych męczące, a jest spowodowane tym, że kiedyś wszystkie pociągi zainstalowane miały urządzenia ze wspomnianym układem otwartym.

Jak zaznacza "Rynek Kolejowy", jeszcze w 2018 r. połowa składów miała takie toalety.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niezwykła atrakcja w Bieszczadach. "Liczymy na czadową zabawę"

Nowy regulamin PKP Polskich Linii Kolejowych, który wejdzie w życie za ponad rok, zawiera punkt, który mówi o wymogu użytkowania taboru pasażerskiego wyposażonego w toalety z zamkniętym układem sanitarnym na całej infrastrukturze kolejowej PLK.

dh7drd2

Wyjątkiem będą pojazdy historyczne oraz takie, które toalet nie posiadają wcale.

Czy polscy przewoźnicy zdążą przygotować tabor? - W ponad 90 proc. eksploatowanego taboru PKP Intercity są toalety z zamkniętym systemem. Obecnie wszystkie wagony nowe oraz kierowane do napraw P5 wyposażane są w toalety takiego typu. Wagony które posiadały otwarte układy WC, a będą eksploatowane po wejściu rozkładu jazdy 2024/25, zostały poddane lub będą poddane modernizacji dostosowującym do nowych wymagań - zapewnia Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

dh7drd2

Najtrudniejszą sytuację ma Polregio. - W taborze, jakim dysponujemy, jest jeszcze szereg standardowych pojazdów serii EN57 i EN57 SPOT, które czekają na montaż układu zamkniętego WC – informuje zespół prasowy przewoźnika.

Źródło: Rynek Kolejowy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dh7drd2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dh7drd2