Singapur – Nowy Jork. Najdłuższe połączenie lotnicze ruszy w październiku
19 godzin – tyle czasu spędzą podróżni na pokładzie samolotu Singapore Airlines.Trasa będzie liczyła ok.16 tys. km i nie zakłada żadnych międzylądowań. Na pokładzie będzie łącznie 161 miejsc. 67 w klasie biznes i 94 w klasie premium economy.
Inicjatywa Singapore Airlines *pobije najdłuższą jak dotąd trasę obsługiwaną przez *Qatar Airlines, z Dohy w Katarze do Auckland w Nowej Zelandii, która ma długość 13.600 km.
Nowa linia Singapore Airlines wyleci z lotniska w Singapurze na lotnisko Newark *– Liberty w stanie New Jersey. Na tę trasę przewoźnik wyśle *Airbusa A350-900 URL. Zamówiono 7 takich samolotów, a odbiór pierwszego planowany jest na wrzesień. Loty na tym odcinku funkcjonowały już wcześniej, ale ze względu na wysokie ceny paliwa czterosilnikowych samolotów Airbus A340-500 były nieopłacalne.
To jednak nie koniec, bo Quantas Airways planuje pokonać wszystkich, uruchamiając w 2022 r. trasę z Sidney do Londynu, mająca długość ponad 17 tys. km. Szef Qantas* Alan Joyce* określił tę trasę "ostatnią granicą światowego lotnictwa". Do 2022 r. jest jednak jeszcze trochę czasu, a póki co na czołówkę światowych linii w długości przelotów bez międzylądowań wysuwa się Singapore Airlines i ich lot z Singapuru do Nowego Jorku
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz też: Polska zagłębiem tanich linii lotniczych