Trwa ładowanie...

Skrócą trasę o prawie godzinę. Zmiany warte 233 mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zbudowanie nowych podstacji trakcyjnych w województwie warmińsko-mazurskim. Inwestycja, która pochłonie horrendalnie wysoką sumę pieniędzy, ma sprawić, że podróże z Ełku do Olsztyna będą znacznie krótsze, niż do tej pory.

Pociąg przy dworcu w Olsztynie Pociąg przy dworcu w Olsztynie Źródło: Adobe Stock, fot: ALBINMARCINIAK
d44cev0
d44cev0

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w czwartek 11 kwietnia br., że umowa na budowę nowych podstacji trakcyjnych na trasie Ełk-Giżycko-Korsze opiewa na 233 mln zł netto. Pieniądze pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy.

Skrócą czas przejazdu

- Podstacje trakcyjne dostarczą energię elektryczną do zasilania sieci trakcyjnej. Umożliwią one dostosowanie trasy do wyższej prędkości, do 160 km/h. Do tej pory pociągi na tej trasie jeździły z prędkością 80 km/h - poinformował Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. Dodał, że pozwoli to skrócić czas podróży z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o... prawie godzinę! Dokładnie mówi się o 50 minutach różnicy. - Czas przejazdu planowany po pracach to poniżej dwóch godzin, przed modernizacją ten czas wynosił prawie trzy godziny - wskazał Martyn Janduła.

W ramach podpisanej umowy nowe podstacje trakcyjne zostaną zbudowane w Woszczelach, Wydminach, Giżycku, Martianach i Linkowie. Janduła dodał, że trasę z Ełku do Olsztyna będzie mogło pokonywać więcej pociągów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Ten kraj to niezwykły twór kulturowy. "Skomplikowane"

d44cev0

Przebudowa trasy Ełk - Giżycko - Korsze trwa już od marca 2022 r. PKP PLK podało, że na 30 kilometrach długości, z 50 km całej trasy, wykonawca ułożył już nowy tor i zamontował słupy, na których rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. "Na stacji w Giżycku jest już konstrukcja nowego przejścia pod torami i budowane są perony. Nowe platformy powstają również w Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach i Woszczelach. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się" - poinformowano w komunikacie.

Modernizacja drugiego odcinka tej trasy - od Giżycka do Korsz - zaczęła się jesienią ubiegłego roku. PKP PLK przekazały, że wykonawca gromadzi materiały i dokonuje rozbiórki starych elementów torów i konstrukcji peronów. Rozpoczęła się budowa pierwszych obiektów inżynieryjnych - mostu w Giżycku i przepustów na odcinku Giżycko - Kętrzyn. Budowany jest także peron na przystanku Niegocin-Wilkasy.

W ramach trwających prac ma powstać 14 stacji i przystanków. Dzięki inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, budowane są nowe mosty i wiadukty. Lokalne centrum sterowania ruchem pociągów powstanie w Korszach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d44cev0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44cev0

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj