Trwa ładowanie...

Szał na Chorwację dzięki Eurowizji. Padnie rekord

O tym, że Polacy kochają Chorwację, wiemy od dawna. Ale miłośników tego kraju w ostatnim czasie przybywa na całym świecie. - Po świetnym występie Baby Lasagna na Eurowizji 2024 i zajęciu drugiego miejsca w konkursie, Chorwacja stała się gorącym tematem - mówi w rozmowie z WP Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Plaża Baska na wyspie Krk pełna turystów w sezoniePlaża Baska na wyspie Krk pełna turystów w sezonieŹródło: Getty Images, fot: DeFodi Images News
d1h6flr
d1h6flr

Chorwacka agencja prasowa Hina podała, że zainteresowanie turystów Chorwacją wyraźnie wzrosło po udanym występie Baby Lasagna podczas Konkursu Piosenki Eurowizji.

Jeszcze więcej turystów w Chorwacji

28-letni muzyk rockowy Marko Purišić zajął w konkursie wysokie drugie miejsce, zdobył tysiące fanów na całym świecie i stał się żywą reklamą swojego kraju.

Chorwacka Wspólnota Turystyczna przy okazji słynnego konkursu piosenki, promowała swój kraj jeszcze mocniej niż zazwyczaj.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To miasto zauroczy każdego. "Jest atrakcją samą w sobie"

- W centrum promocji znalazły się turystyczne miasta Istrii, ze szczególnym naciskiem na Umag, ponieważ tegoroczny wykonawca z Chorwacji pochodzi właśnie z Umagu - zdradza Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce. - Promowano także inne segmenty chorwackiej oferty turystycznej, takie jak kultura, enogastronomia oraz aktywny wypoczynek. Zorganizowano także dla licznych fanów na portalu społecznościowym X zabawę z nagrodami, w ramach której nagrodą główną jest wyjazd do Umagu.

Umag Adobe Stock
UmagŹródło: Adobe Stock

Kampania promocyjna na portalu X osiągnęła wyniki przekraczające średnią, począwszy od liczby komentarzy i zasięgu, aż po liczbę zapytań i pozytywnych reakcji. - Tylko w tym serwisie społecznościowym wygenerowano 33,3 miliona wyświetleń - mówi Kowalska.

d1h6flr

Jak dodaje, Chorwacka Wspólnota Turystyczna aktywnie wspiera wykonawców poprzez realizację dodatkowych działań promocyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku, na którym odbywa się konkurs.

- W Szwecji pojawiło się wiele artykułów na temat Chorwacji, w których wzywano do szybkiego rezerwowania miejsc noclegowych, ponieważ wkrótce może ich zabraknąć - mówi Vedran Sušć, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na Skandynawię i kraje bałtyckie.

Z danych instytucji wynika, że zainteresowanie krajem rośnie również wśród Niemców, dla których "Chorwacja jest jednym z czterech najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych" - informuje agencja Hina.

Jak przewiduje Danijela Mihalić Ðurica, dyrektor przedstawicielstwa z Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej we Francji, znacznie większy popyt na Chorwację zauważalny jest także w jej kraju. - W pierwszych czterech miesiącach 2024 r. liczba turystów z tego kraju wzrosła o 30 proc., dlatego spodziewamy się po sezonie nowego rekordu - powiedziała w rozmowie z Hiną.

Plaża w Dubrowniku Getty Images
Plaża w DubrownikuŹródło: Getty Images, fot: DeFodi Images News

Polacy kochają Chorwację

Nowy rekord mogą także wygenerować Polacy w tym roku, których w 2023 r. było w Chorwacji ponad milion. - Zgodnie z danymi z systemu eVisitor od początku tego roku do 13 maja br. Chorwacja odnotowała więcej przyjazdów gości z Polski - o ok. 35 proc. oraz wzrost liczby noclegów o ok. 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - mówi Małgorzata Kowalska. I podkreśla, że po świetnym występie Baby Lasagna na Eurowizji - Chorwacja stała się gorącym tematem nie tylko wśród fanów muzyki.

- Ten sukces może stać się czynnikiem stymulującym wzrost zainteresowania turystyką nad Morzem Adriatyckim - dodaje Kowalska. - Wiemy, że Eurowizję ogląda ok. 160 milionów widzów, dlatego wykorzystaliśmy tę okazję, aby dodatkowo zaprezentować i przybliżyć odbiorcom chorwackie atrakcje turystyczne. Odnotowaliśmy wzmożony trend wyszukiwań Chorwacji w cyfrowych kanałach komunikacji i można powiedzieć, że występ Baby Lasagna przyczynił się do większej widoczności, a także umacniania pozytywnego wizerunku naszego kraju na poziomie globalnym. Mamy nową młodą twarz, czyli reprezentanta, który cieszy się sympatią publiczności w całej Europie.

d1h6flr

Ilona Raczyńska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

d1h6flr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1h6flr

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj