Szał na Chorwację dzięki Eurowizji. Padnie rekord
O tym, że Polacy kochają Chorwację, wiemy od dawna. Ale miłośników tego kraju w ostatnim czasie przybywa na całym świecie. - Po świetnym występie Baby Lasagna na Eurowizji 2024 i zajęciu drugiego miejsca w konkursie, Chorwacja stała się gorącym tematem - mówi w rozmowie z WP Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Chorwacka agencja prasowa Hina podała, że zainteresowanie turystów Chorwacją wyraźnie wzrosło po udanym występie Baby Lasagna podczas Konkursu Piosenki Eurowizji.
Jeszcze więcej turystów w Chorwacji
28-letni muzyk rockowy Marko Purišić zajął w konkursie wysokie drugie miejsce, zdobył tysiące fanów na całym świecie i stał się żywą reklamą swojego kraju.
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przy okazji słynnego konkursu piosenki, promowała swój kraj jeszcze mocniej niż zazwyczaj.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To miasto zauroczy każdego. "Jest atrakcją samą w sobie"
- W centrum promocji znalazły się turystyczne miasta Istrii, ze szczególnym naciskiem na Umag, ponieważ tegoroczny wykonawca z Chorwacji pochodzi właśnie z Umagu - zdradza Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce. - Promowano także inne segmenty chorwackiej oferty turystycznej, takie jak kultura, enogastronomia oraz aktywny wypoczynek. Zorganizowano także dla licznych fanów na portalu społecznościowym X zabawę z nagrodami, w ramach której nagrodą główną jest wyjazd do Umagu.
Kampania promocyjna na portalu X osiągnęła wyniki przekraczające średnią, począwszy od liczby komentarzy i zasięgu, aż po liczbę zapytań i pozytywnych reakcji. - Tylko w tym serwisie społecznościowym wygenerowano 33,3 miliona wyświetleń - mówi Kowalska.
Jak dodaje, Chorwacka Wspólnota Turystyczna aktywnie wspiera wykonawców poprzez realizację dodatkowych działań promocyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku, na którym odbywa się konkurs.
- W Szwecji pojawiło się wiele artykułów na temat Chorwacji, w których wzywano do szybkiego rezerwowania miejsc noclegowych, ponieważ wkrótce może ich zabraknąć - mówi Vedran Sušć, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na Skandynawię i kraje bałtyckie.
Z danych instytucji wynika, że zainteresowanie krajem rośnie również wśród Niemców, dla których "Chorwacja jest jednym z czterech najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych" - informuje agencja Hina.
Jak przewiduje Danijela Mihalić Ðurica, dyrektor przedstawicielstwa z Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej we Francji, znacznie większy popyt na Chorwację zauważalny jest także w jej kraju. - W pierwszych czterech miesiącach 2024 r. liczba turystów z tego kraju wzrosła o 30 proc., dlatego spodziewamy się po sezonie nowego rekordu - powiedziała w rozmowie z Hiną.
Polacy kochają Chorwację
Nowy rekord mogą także wygenerować Polacy w tym roku, których w 2023 r. było w Chorwacji ponad milion. - Zgodnie z danymi z systemu eVisitor od początku tego roku do 13 maja br. Chorwacja odnotowała więcej przyjazdów gości z Polski - o ok. 35 proc. oraz wzrost liczby noclegów o ok. 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - mówi Małgorzata Kowalska. I podkreśla, że po świetnym występie Baby Lasagna na Eurowizji - Chorwacja stała się gorącym tematem nie tylko wśród fanów muzyki.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
- Ten sukces może stać się czynnikiem stymulującym wzrost zainteresowania turystyką nad Morzem Adriatyckim - dodaje Kowalska. - Wiemy, że Eurowizję ogląda ok. 160 milionów widzów, dlatego wykorzystaliśmy tę okazję, aby dodatkowo zaprezentować i przybliżyć odbiorcom chorwackie atrakcje turystyczne. Odnotowaliśmy wzmożony trend wyszukiwań Chorwacji w cyfrowych kanałach komunikacji i można powiedzieć, że występ Baby Lasagna przyczynił się do większej widoczności, a także umacniania pozytywnego wizerunku naszego kraju na poziomie globalnym. Mamy nową młodą twarz, czyli reprezentanta, który cieszy się sympatią publiczności w całej Europie.
Ilona Raczyńska, dziennikarka Wirtualnej Polski
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.