LudzieTatry. Zrobiła zdjęcie w górach. Internauci: "Trzeba było się rozebrać"

Tatry. Zrobiła zdjęcie w górach. Internauci: "Trzeba było się rozebrać"

Facebookowe grupy dla miłośników gór to dla wielu kopalnia wiedzy na temat szlaków czy pogody. Niektórzy dzielą się tam informacjami z trasy, inni wstawiają zdjęcia. Niestety coraz częściej pod fotkami turystek pojawia się fala hejtu.

Zdjęcia turystek w Tatrach często wywołują burzę. Dlaczego tak jest? (zdjęcie poglądowe)
Zdjęcia turystek w Tatrach często wywołują burzę. Dlaczego tak jest? (zdjęcie poglądowe)
Źródło zdjęć: © 123RF | Mykola Shchepnyi

Tatromaniacy to publiczna grupa na Facebooku skierowana do miłośników Tatr i Podhala, Orawy, Spiszu i turystyki górskiej. Ma ponad 160 tys. członków. Codziennie pojawią się w niej posty na temat wypraw na szlak, sprzętu, pogody czy wypadków.

Stałym punktem są też zdjęcia członków grupy. Wstawiają np. fotografie napotkanych na szlaku zwierząt czy roślin, ale także swoje ze szlaku. Co ciekawe, największa burza rozgrywa się, gdy zdjęcia wstawiają kobiety. Im ładniej ubrane, uczesane czy umalowane, tym fala hejtu jest większa.

Tatry - zdjęcie turystki w górach wywołało burzę

Tak było w miniony. Jedna z użytkowniczek grupy wstawiła zdjęcia znad Wodospadu Skok w słowackich Tatrach Wysokich. Kobieta stoi bokiem, nie widać jej twarzy, a na sobie ma krótkie szorty i sportowy biustonosz. Pogoda wtedy była naprawdę upalna.

Post z grupy Tatromaniacy na Facebooku
Post z grupy Tatromaniacy na Facebooku© Facebook

Zdjęcie ma już prawie 2000 polubień i 500 komentarzy, ale tych nie przybędzie, bo administrator wyłączył możliwość komentowania tego posta. Powód? Spora liczba komentarzy była po prostu niesmaczna i niegrzeczna. Użytkownicy czepiali się nie tylko stroju turystki, ale jej ogólnego wyglądu, a nawet inteligencji. "Ktoś tu się najwidoczniej próbuje dowartościować. Fota z cyklu "patrzcie i podziwiajcie piękna ja". Spoko na drugi raz proszę więcej gór" - napisała jedna z internautek. "Bluzeczka po 4-letniej siostrze. I prawda jest taka że nie o widoki chodzi" - dodała inna, a zaraz po niej następna napisała: "trzeba było się w ogóle rozebrać, nikt by różnicy nie zauważył". "Jeśli tendencja utrzyma się, to zimowe focie będą już w bikini z ocieplaczem na kostkach" - żartował jeden z członków grupy.

"Przeraża mnie ilość hejtu i jadu wylewanego pod zdjęciem. Przypomnijmy iż strój ma być wygodny dla turysty. Dziewczyna czuję się w takim najlepiej i koniec kropka" - stanął w obronie turystki jeden z członków grupy.

Pojawiły się też merytoryczne komentarze, ale można je policzyć na palcach jednej ręki. "Super, piękny wodospad, czy można do niego dojść?" - skomentowała internautka.

Wielu panów oczywiście zachwycało się urodą turystki. "No no, góry to jedno, ale inne widoki też ładnie eksponowane są" - napisał internauta. I tak naprawdę nie wiadomo, czy jego komentarz można uznać za seksistowski czy za faktyczny wyraz podziwu. I właśnie w tym problem, że z komentarzy na grupach ciężko wyciągnąć wnioski, dlatego nie warto się nimi przejmować.

Wodospad Skok - co to za miejsce?

A my dodamy jeszcze jedno. Wodospad Skok, który widać na zdjęciu, znajduje się w Dolinie Młynickiej w słowackich Tatrach Wysokich. Słowo "skok" w języku słowackim i w gwarze podhalańskiej oznacza po prostu wodospad, a w językach południowosłowiańskich próg skalny, uskok, spiętrzenie.

Wodospad znajduje się na wysokim progu skalnym przegradzającym środkową część tej doliny. Ma wysokość ok. 25 m.

Remont w prezencie - odc. 3

Źródło artykułu:WP Turystyka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (181)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.