Trwa ładowanie...

Tureccy hotelarze mają dość. Będą walczyć z fałszywymi reklamacjami

W prowincji Muğla powstaną wydziały do walki z fałszywymi reklamacjami składanymi przez brytyjskich turystów. Będą kontrolować jakość usług, jedzenia i zbierać dokumentację, która pozwoli im bronić się przed nieprawdziwymi świadectwami klientów.

Share
Tureccy hotelarze mają dość. Będą walczyć z fałszywymi reklamacjami
Źródło: Shutterstock.com
d2icbjw

Chodzi o takie kurorty, jak Marmaris, Fethiye czy Bodrum, gdzie latem wakacje spędza tam ok. 1,5 mln Brytyjczyków. Ostatnie lata przyniosły fale nieprawdziwych reklamacji, w których turyści domagali się od hoteli absurdalnie wysokich odszkodowań.

Bülent Bülbüloğlu, wiceprezes Federacji Hotelarzy (TÜROFED) i prezes Stowarzyszenia Hoteli Turystycznych i Biur Podróży Regionu Południowego Morza Egenskiego (GETOB) powiedział w rozmowie z dziennikiem "Hurriyet Daily", że tamtejsze przepisy ochrony konsumentów są uwzględniane przez kontrakty z touroperatorami.

Oznacza to, że turyści mają prawo do zażądania odszkodowania, którego kwota może sięgnąć nawet miliona funtów (prawie 5 mln zł) od obiektu noclegowego, który dysponuje tysiącem łóżek, z powodu niedobrego jedzenia, dolegliwości gastrycznych czy depresji spowodowanej problemami, z którymi musieli się zmierzyć podczas pobytu w hotelu.

Hotelarze obsługujący obiekty z najwyższej i średniej półki rozpoczęli tworzenie wydziałów, których zadaniem będzie zbieranie dowodów przeciwko fałszywym reklamacjom. Wydziały mają być odpowiedzialne za tworzenie dokumentacji warunków hotelowych. Pracownicy będą sprawdzać m.in. czystość kuchni oraz kontrolować jakość jedzenia i napojów. Pozwoli to hotelarzom bronić się podczas prowadzonych przeciwko nim rozpraw sądowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Polacy nie boją się latać do Turcji. "Niepotrzebna panika, w kurortach jest bezpiecznie"

d2icbjw

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2icbjw
d2icbjw