Wielki sukces Polaka. Został wyróżniony na arenie międzynarodowej
Recepcjonista z Sopotu ma powody do radości. Młody mężczyzna zdobył trzecie miejsce w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata 2023, zorganizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli.
W finale konkursu startowało 17 krajowych mistrzów zawodu recepcjonisty z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu.
Polak najlepszym z najlepszych
Absolwent trójmiejskiego technikum hotelarskiego - Krzysztof Studziński - od pewnego czasu marzył o wzięciu udziału w owym konkursie. W tym roku recepcjonista hotelu Sofitel Grand w Sopocie nie tylko w nim uczestniczył, ale udało mu się zająć zaszczytne trzecie miejsce na podium.
Polak został wyprzedzony jedynie przez dwie osoby - Biancę-Alexandrę Bogdan z hotelu Mandarin Oriental Doha w Katarze oraz Eliasę Abou Jaoudę z hotelu Jumeirah Al Qasr w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS7
Nie jest to pierwsze osiągnięcie Krzysztofa. Jak się okazuje, już wcześniej startował on z powodzeniem w konkursach branżowych, takich jak World Skills Poland, World Skills i Euro Skills. Brał również udział w Olimpiadzie Wiedzy Hotelarskiej.
Przebieg i zasady
Konkurs, który wyłonił najlepszych recepcjonistów z całego świata, składał się z dwóch etapów. W pierwszym z nich recepcjoniści musieli wykazać się umiejętnością wyliczania wskaźników takich jak ADR, OCC, RevPar, odpisywania na skargę gościa hotelowego oraz odpisywania na prośby rezerwacji wymagającego klienta. Ponadto musieli pomóc w zaplanowaniu pobytu gościa.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
W drugim etapie recepcjoniści odgrywali scenkę przykładowej interakcji z gościem hotelowym, trwającą około 10 minut. Sztab sędziowski oceniał między innymi mowę ciała, empatię, pracę pod presją czasu i gości, elokwencję, wiedzę, a także kreatywność.
Kandydatom zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie konkursu bacznie przyglądało się międzynarodowe jury, w skład którego wchodzili eksperci z branży hotelarskiej z całego świata. Byli to między innymi wykładowcy wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorzy różnych pionów hoteli luksusowych czy właściciele firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.
Źródło: Rzeczpospolita/AICR