Trwa ładowanie...

Wielki sukces Polaka. Został wyróżniony na arenie międzynarodowej

Recepcjonista z Sopotu ma powody do radości. Młody mężczyzna zdobył trzecie miejsce w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata 2023, zorganizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli.

W Sopocie znajduje się hotel, w którym pracuje jeden z najlepszych recepcjonistów świata W Sopocie znajduje się hotel, w którym pracuje jeden z najlepszych recepcjonistów świata Źródło: Adobe Stock
d2f2cwx
d2f2cwx

W finale konkursu startowało 17 krajowych mistrzów zawodu recepcjonisty z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu.

Polak najlepszym z najlepszych

Absolwent trójmiejskiego technikum hotelarskiego - Krzysztof Studziński - od pewnego czasu marzył o wzięciu udziału w owym konkursie. W tym roku recepcjonista hotelu Sofitel Grand w Sopocie nie tylko w nim uczestniczył, ale udało mu się zająć zaszczytne trzecie miejsce na podium.

Polak został wyprzedzony jedynie przez dwie osoby - Biancę-Alexandrę Bogdan z hotelu Mandarin Oriental Doha w Katarze oraz Eliasę Abou Jaoudę z hotelu Jumeirah Al Qasr w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Tam, gdzie mieszkają, panują inne zasady. "Tutaj nikt nie zaklucza domów"

Nie jest to pierwsze osiągnięcie Krzysztofa. Jak się okazuje, już wcześniej startował on z powodzeniem w konkursach branżowych, takich jak World Skills Poland, World Skills i Euro Skills. Brał również udział w Olimpiadzie Wiedzy Hotelarskiej.

d2f2cwx

Przebieg i zasady

Konkurs, który wyłonił najlepszych recepcjonistów z całego świata, składał się z dwóch etapów. W pierwszym z nich recepcjoniści musieli wykazać się umiejętnością wyliczania wskaźników takich jak ADR, OCC, RevPar, odpisywania na skargę gościa hotelowego oraz odpisywania na prośby rezerwacji wymagającego klienta. Ponadto musieli pomóc w zaplanowaniu pobytu gościa.

W drugim etapie recepcjoniści odgrywali scenkę przykładowej interakcji z gościem hotelowym, trwającą około 10 minut. Sztab sędziowski oceniał między innymi mowę ciała, empatię, pracę pod presją czasu i gości, elokwencję, wiedzę, a także kreatywność.

Kandydatom zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie konkursu bacznie przyglądało się międzynarodowe jury, w skład którego wchodzili eksperci z branży hotelarskiej z całego świata. Byli to między innymi wykładowcy wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorzy różnych pionów hoteli luksusowych czy właściciele firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.

d2f2cwx

Źródło: Rzeczpospolita/AICR

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2f2cwx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2f2cwx

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj