Trwa ładowanie...

Chińscy turyści wybierają Polskę. Rekord przyjazdów pobity

Po raz pierwszy w historii do Polski przyjechało 100 tys. turystów z Chin. Rekord cieszy Polską Organizację Turystyczną, która zamierza jeszcze bardziej promować się w Państwie Środka.

Chińscy turyści wybierają Polskę. Rekord przyjazdów pobityŹródło: Shutterstock.com
dl1b2m1
dl1b2m1

- Spodziewaliśmy się przekroczenia magicznej granicy 100 tys. turystów z Chin w bieżącym roku, ale dane napływające z rynku napawają nas jeszcze większym optymizmem – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. - Przewidujemy, że do końca roku osiągniemy liczbę 130 tys. chińskich turystów.

Jak zapewnia prezes, POT w przyszłym roku zwiększy swoją aktywność w Azji, bo sprzyja temu nowa siatka połączeń PLL LOT.

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com, fot: OLEKSANDER STASHEVSKY

Rekord przyjazdów z Państwa Środka to m.in. efekt największej od lat aktywności POT na rynku azjatyckim. Dwa lata temu, 25 listopada 2015 roku, otwarty został Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie.

dl1b2m1

Z danych GUS wynika, że w okresie od stycznia do września 2017 roku liczba gości z Chińskiej Republiki Ludowej (bez Honkongu i Tajwanu) wyniosła 103 tys. 415 osób, a liczba udzielonych im noclegów 168 466. Wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wyniósł odpowiednio 67,6 proc. oraz 60,9 proc.

Z raportu GUS wynika też, że to właśnie turyści z Państwa Środka wydają w Polsce najwięcej ze wszystkich odwiedzających nasz kraj. Mieszkańcy Chin przeciętnie wydają w Polsce ponad 7,8 tys. zł.

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com

Dane o liczbie przyjazdów z Chińskiej Republiki Ludowej uzupełniają również wskaźniki dotyczące turystów z Honkongu. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku przyjechało do Polski prawie 9 tys. osób z tego regionu, którym udzielono 15,5 tys. noclegów. W porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku to wzrosty o odpowiednio 23,1 proc. oraz o 27,4 proc.

dl1b2m1

Od kilku lat na rynku azjatyckim, ze szczególnym uwzględnieniem Chin, POT prowadzi również kampanie wizerunkowe i promocyjne skierowane do zarówno tamtejszych touroperatorów, mediów i blogerów, jak i zwykłych turystów w wieku 30+ pochodzących z dużych miast. Do promocji POT wykorzystuje: telewizję, internet, prasę, reklamę wielkoformatową, warsztaty oraz podróże studyjne.

POT
Źródło: POT

Dariusz Rogowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, z zadowoleniem podkreśla, że Chiny objęły pozycję lidera, jeżeli chodzi o przyjazdy turystów azjatyckich do Polski.

dl1b2m1

Źródło: POT

W Chinach liczą się szczegóły. Róźnicę robi nawet opakowanie:

dl1b2m1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dl1b2m1

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj