Koniec pewnej ery w turystyce. Pierwszy kraj się ugiął
Organizacja VisitScotland, zajmująca się promowaniem lokalnej turystyki, przekazała nietypowe wieści. Do 2026 r. w Szkocji mają bowiem zniknąć wszystkie stacjonarne biura informacji dla podróżnych. Turyści już ich nie potrzebują.
Można powiedzieć, że turystyka powoli wchodzi w kolejny etap cyfryzacji. Jednym z dowodów na tę nieuniknioną zmianę jest sytuacja w Szkocji. Tamtejsza organizacja turystyczna VisitScotland ogłosiła, że w kraju do 2026 r. zamknięte zostaną wszystkie punkty informacji turystycznej.
Turyści wolą czerpać informacje z sieci
Powodem tej decyzji jest fakt, że po prostu już nie potrzebujemy stacjonarnych punktów informacyjnych. Nasze nawyki turystyczne opierają się głównie o narzędzia cyfrowe. Wszelkie, potrzebne do podróży informacje, znajdujemy np. za pomocą Youtuba czy TikToka. Dlatego firma postanowiła zainwestować większe środki w rozbudowanie tej formy promocji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS4
– W ostatnich latach turystyka drastycznie się zmieniła. Zapotrzebowanie na centra informacji turystycznej spadło, a chęć szukania informacji w internecie znacząco wzrosła. Nasze badania pokazują, że mamy wielką rolę do spełnienia, by zapewniać turystom dostęp do informacji, zanim rozpoczną swoją podróż. Danie pierwszeństwa modelowi cyfrowego dostępu do informacji pozwoli nam dotrzeć do naszych potencjalnych gości na wczesnym etapie planowania ich podróży, gdy będziemy mogli mieć wpływ na ich decyzje – przekazał John Turso, przewodniczący VisitScotland, cytowany przez portal Fly4free.
Pracę z tego powodu straci 170 osób
Planowane zamknięcie punktów informacji turystycznej to już drugi taki ruch organizacji VisitScotland. Wcześniej, w latach 2017-2019, zamknięto tam 39 centrów informacji turystycznej. Zmiany, które mają nastąpić w najbliższych latach, przyczynią się do utraty pracy przez 170 pracowników.