Trwa ładowanie...

Lecieli do Buenos Aires. 12 pasażerów rannych w wyniku turbulencji

Pasażerowie lotu linii Aerolíneas Argentinas z Madrytu do Buenos Aires zapamiętają tę podróż na długo. Kiedy maszyna zbliżała się do brazylijskiej wybrzeża, to wpadła w silne turbulencje. W efekcie 12 pasażerów zostało rannych, a troje z nich trafiło do szpitala.

W wyniku turbulencji 12 pasażerów zostało rannych W wyniku turbulencji 12 pasażerów zostało rannych Źródło: Adobe Stock, fot: Matej Kastelic
d37pgag
d37pgag

W samolocie Aerolíneas Argentinas - który wykonywał lot AR1133 z hiszpańskiej stolicy do Buenos Aires - znajdowało się 271 pasażerów i 13 członków załogi. Turbulencje, w które wpadła maszyna argentyńskiego przewoźnika tuż po tym, jak przekroczyła Ocean Atlantycki, były tak silne, że z sufitu wyleciały maski tlenowe, a niektóre panele nad głowami pasażerów popękały. Co więcej, otworzyły się schowki, z których zaczęły wypadać bagaże. Po pokładzie rozsypała się też zawartość wózków z jedzeniem.

Ze względu na sytuację załoga poprosiła o interwencje służby medyczne. Ratownicy czekali na lotnisku w Buenos Aires, gdzie maszyna wylądowała po ok. czterech i pół godziny po turbulencjach. Jak się okazało, dziewięciu pasażerów zostało opatrzonych na miejscu, a kolejnych trzech zabrano do szpitala. Jedna osoba miał złamany nos.

d37pgag

Nie wszyscy pasażerowie zgadzają się z przewoźnikiem

"Zgodnie z informacjami przekazanymi przez załogę, sygnalizacja »zapnij pasy« była włączona, a komunikat został wydany. Pasażerowie, którzy najbardziej ucierpieli i zostali zabrani do szpitala, nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa, gdy samolot wpadł w turbulencje" - przekazały linie Aerolíneas Argentinas.

Jednak według jednego z pasażerów lotu AR1133 - z którym rozmawiały argentyński media - sygnalizacja »zapnij pasy« nie była włączona. Z tego względu część pasażerów uderzyła głową w sufit po tym jak maszyna gwałtownie opadła.

Skąd się biorą turbulencje?

Turbulencje, które pasażerowie odczuwają jako drgania, silne wstrząsy albo gwałtowną utratę wysokości (porównywaną do spadania samolotu), to nic innego jak chaotyczny i niemiarowy ruch prądów powietrza.

d37pgag

Turbulencje pojawiają się np. wówczas, gdy zaczynają się ze sobą ścierać dwa prądy strumieniowe, z których każdy ma inne właściwości. Ich źródłem mogą być też zmiany temperatur oraz ciśnienia. W efekcie powstają wiry powietrzne albo pojawiają się gwałtowne podmuchy wiatru, które nie mogą pozostać bez wpływu na przelatujący samolot.

Co więcej, turbulencje powstają nie tylko w rejonie frontów burzowych - omijanych zresztą przez załogi - czy wewnątrz chmur, ale też na bezchmurnym niebie. Mówi się wtedy o tzw. turbulencjach czystego powietrza. To one najczęściej zaskakują pilotów.

Źródło: Simple Flying, WP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czy Chorwaci lubią Polaków? "Coraz bardziej nas tam doceniają"

d37pgag
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37pgag

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj