W PodróżyMysz na pokładzie czy brak papieru toaletowego. Nietypowe powody opóźnień lotów

Mysz na pokładzie czy brak papieru toaletowego. Nietypowe powody opóźnień lotów

Mysz na pokładzie czy brak papieru toaletowego. Nietypowe powody opóźnień lotów
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Wojciech Gojke

26.12.2017 20:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przyczyną opóźnienia lotu może być nie tylko usterka techniczna czy zła pogoda. Niektóre powody bywają zaskakujące, a wręcz komiczne. W 2017 r. do najbardziej nietypowych należą skorpion oraz mysz na pokładzie samolotu.

Polskich pasażerów w 2017 r. najbardziej dotknęły masowo odwoływane loty Ryanaira i awaria systemu informatycznego w British Airways. W przypadku naszego kraju trudno mówić o tak rzadko spotykanych sytuacjach, jak gryzonie na pokładzie.

"Wśród najbardziej nietypowych powodów opóźnień lotów w 2017 znalazły się skorpion i mysz na pokładzie oraz brak papieru toaletowego w WC. Dwaj zwierzęcy pasażerowie na gapę to przypadki z British Airways, które kosztowały linię 300 tys. funtów (ok. 1,4 mln zł) – tyle w przybliżeniu wyniosły rekompensaty dla klientów" - wynika z analizy AirHelp.

Ogromne odszkodowania

Ryanair, który pod koniec września odwołał tysiące lotów, spowodował utrudnienie w podróżowaniu ponad 2 mln pasażerów. Wpłynęło to na znaczny wzrost cen biletów w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z kolei w British Airways w ciągu jednego miesiąca nastąpiły dwie awarie systemu informatycznego, które spowodowały utrudnienia w podróży dla setek tysięcy osób. "Szacuje się, że odszkodowania dla klientów wyniosły ok. 100 mln funtów (ok. 473 mln zł)" - czytamy w raporcie.

Pasażerowie odlatujący z polskich lotnisk, którzy spotkali się z anulowaniem lotu lub jego poważnym opóźnieniem, czyli większym niż 3 godz., mogą ubiegać się w 2017 r. o rekompensaty o łącznej wartości ponad 172 mln zł.

W tym roku numerem jeden wśród najczęściej zakłócanych kursów w Polsce okazała się trasa Gdańsk – Berlin. Ponad 64 proc. lotów było opóźnionych o ponad 3 godz. bądź zostało odwołanych. Na 2. pozycji znalazła się relacja Warszawa – Londyn, a podium zamyka Kraków – Paryż, gdzie co trzeci lot był mocno problematyczny.

Bieżące dane AirHelp Score - czyli najlepszych i najgorszych przewoźników na świecie, wskazują, że w 2017 r. Bulgaria Air i SmartWings (czeskie linie lotnicze) okazały się najgorszymi przewoźnikami na świecie. Polski LOT uplasował się natomiast na 43. miejscu.

Źródło: TVN24

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także