Trwa ładowanie...

Na co narzekali pasażerowie samolotów w 2009 roku

Ponad tysiąc skarg na przewoźników lotniczych złożyli pasażerowie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w 2009 roku - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Podróżni narzekali najczęściej na odwołane loty i odmowy przyjęcia ich na pokład samolotów. W porównaniu z 2008 rokiem liczba skarg spadła - wówczas było ich 1 538.

Na co narzekali pasażerowie samolotów w 2009 rokuŹródło: sxc.hu
dg59773
dg59773

Ponad tysiąc skarg na przewoźników lotniczych złożyli pasażerowie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w 2009 roku - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Podróżni narzekali najczęściej na odwołane loty i odmowy przyjęcia ich na pokład samolotów. W porównaniu z 2008 rokiem liczba skarg spadła - wówczas było ich 1 538.

Jak podał Urząd, w ubiegłym roku 538 skarg dotyczyło odwołania lotów, a 63 ich opóźnień. 72 osoby skarżyły się na odmowę przyjęcia na pokład. Na przewoźników niskokosztowych i czarterowych wpłynęło 428 skarg, a linii tradycyjnych - 288.

"Główną przyczyną ich mniejszej ilości była stagnacja obserwowana na rynku lotniczym. Z jednej strony spowodowało to zmniejszenie liczby pasażerów korzystających z transportu lotniczego, z drugiej - mniejsze obciążenie floty i infrastruktury pozwoliło przewoźnikom na większą regularność wykonywanych lotów" - powiedziała Krasnodębska.

Skargi można składać w działającej w ramach ULC Komisji Ochrony Praw Pasażerów. Rozpatruje ona indywidualne zgłoszenia pasażerów na przewoźników lotniczych naruszających ich prawa. ULC przypomina, że w przypadku opóźnień lotów przewoźnicy muszą zapewnić pasażerom posiłki i napoje, a także - jeżeli zachodzi potrzeba - noclegi i transport do i z miejsca zakwaterowania. Jeżeli przewoźnik odwoła lot lub jeżeli rejs będzie znacznie opóźniony, to pasażer może otrzymać pieniądze za niewykorzystany bilet.

dg59773

ULC może nałożyć na przewoźników kary pieniężne za naruszenie praw pasażerów, np. za niewypłacanie odszkodowań czy brak informacji o przysługujących prawach. W 2009 r. kara minimalna wynosiła 200 zł, natomiast maksymalna 4 tys. zł. Urząd może ukarać przewoźnika jednorazowo karą maksymalną w wysokości 4 800 zł.

W 2009 r. ULC nałożył 127 kar - głównie za niewypłacenie pasażerom odszkodowań, niezapewnienie opieki na lotnisku oraz brak informacji o prawach przysługujących pasażerom. Łączne kary opiewały na 143 400 zł.

dg59773
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dg59773

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj