P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = idealny pobyt w hotelu
Wygoda, czystość, a może dobrze zaopatrzony minibar? Portal Hotels.com sprawdził, co jest najważniejsze podczas pobytu w hotelu. Eksperci przeanalizowali 148 milionów komentarzy na temat setek tysięcy miejsc noclegowych na całym świecie. Wyniki są zaskakujące.
Wyniki badań powstały w oparciu o wzór matematyczny, który stworzono na podstawie milionów opinii gości. Dzięki nim portal przyznaje nagrody "Uwielbiany przez gości", wyrażając uznanie dla najlepszych hoteli na całym świecie.
Wzór to: P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = ZH
P = jak przyjazny jest personel
Cz = czystość pokoju
Ł = jak wygodne jest łóżko
C = rozsądna cena
S = spokój i cisza w pokoju
B = basen
Ś = śniadanie w cenie
D = dystans i lokalizacja
W = bezpłatne Wi-Fi
N = możliwość przyrządzania ciepłych napojów w pokoju
ZH = ogólne zadowolenie z hotelu
Wzór stworzono w oparciu o słowa kluczowe. Psycholog konsumentów - dr Simon Moore zestawił także elementy pobytu w hotelu, które pojawiły się w opiniach, z wrażeniami opisanymi przez gości. Częstotliwość, z jaką konkretne atrybuty pojawiały się w opiniach w powiązaniu z opisanymi wrażeniami, pozwoliła na określenie siły ich wpływu na konkretne opinie. Brzmi jak czarna magia, ale w ten sposób można było obliczyć wpływ psychologiczny każdego elementu na ogólne wrażenia gości.
Badania dowiodły, że to podstawowe cechy hotelu wpływają na zadowolenie gości, a luksusowe udogodnienia to tylko wisienka na torcie.
Dane pokazują, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż eleganckie śniadanie, luksusowy basen czy najnowocześniejszy ekspres do kawy w pokoju (stąd Cz35 we wzorze). Co zaskakujące, okazało się, że darmowe Wi-Fi nie jest tak ważne jak przyjazna obsługa hotelu.
- Marzymy o luksusowych hotelach i słonecznych plażach, ale to, co jest dla nas najważniejsze w wyborze hotelu związane jest z ludzką naturą. Analiza 148 milionów komentarzy użytkowników Hotels.com potwierdziła, że najważniejsze czynniki, na których zależy klientom to te związane z naszą podświadomością — podstawowe potrzeby człowieka – mówi dr Simon Moore, który prowadził badania. - Z psychologicznego punktu widzenia ryzyko i dyskomfort przeważają nad pozytywnymi wrażeniami 5 do 1, więc nic dziwnego, że podróżni przywiązują większą wagę do podstaw, takich jak wygoda i czystość, niż do luksusowych basenów czy restauracji.
Ekspert dodaje, że czystość i komfort wpływają na nasze potrzeby dotyczące relaksu, bezpieczeństwa i ochrony. - Dobra lokalizacja wpływa zaś na poczucie związku z innymi ludźmi oraz umożliwia ucieczkę w razie potrzeby – mówi Moore. - To, że przyjazna obsługa jest dla nas tak ważna potwierdza tylko fakt, że jesteśmy istotami społecznymi i lubimy, gdy ktoś wita nas uśmiechem i pogawędką. Czujemy się dzięki temu częścią grupy.
- Nie jest tajemnicą, że coraz więcej podróżnych rezerwuje podróże w oparciu o rekomendację innych, dlatego opinie gości są ważniejsze nawet od tradycyjnej klasyfikacji gwiazdkowej – mówi Isabelle Pinson, Wiceprezes Zarządu marki Hotels.com.