P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = idealny pobyt w hotelu

Wygoda, czystość, a może dobrze zaopatrzony minibar? Portal Hotels.com sprawdził, co jest najważniejsze podczas pobytu w hotelu. Eksperci przeanalizowali 148 milionów komentarzy na temat setek tysięcy miejsc noclegowych na całym świecie. Wyniki są zaskakujące.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Ilona Raczyńska

Wyniki badań powstały w oparciu o wzór matematyczny, który stworzono na podstawie milionów opinii gości. Dzięki nim portal przyznaje nagrody "Uwielbiany przez gości", wyrażając uznanie dla najlepszych hoteli na całym świecie.

Wzór to: P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = ZH
P = jak przyjazny jest personel
Cz = czystość pokoju
Ł = jak wygodne jest łóżko
C = rozsądna cena
S = spokój i cisza w pokoju
B = basen
Ś = śniadanie w cenie
D = dystans i lokalizacja
W = bezpłatne Wi-Fi
N = możliwość przyrządzania ciepłych napojów w pokoju
ZH = ogólne zadowolenie z hotelu

Obraz
© Shutterstock.com

Wzór stworzono w oparciu o słowa kluczowe. Psycholog konsumentów - dr Simon Moore zestawił także elementy pobytu w hotelu, które pojawiły się w opiniach, z wrażeniami opisanymi przez gości. Częstotliwość, z jaką konkretne atrybuty pojawiały się w opiniach w powiązaniu z opisanymi wrażeniami, pozwoliła na określenie siły ich wpływu na konkretne opinie. Brzmi jak czarna magia, ale w ten sposób można było obliczyć wpływ psychologiczny każdego elementu na ogólne wrażenia gości.

Badania dowiodły, że to podstawowe cechy hotelu wpływają na zadowolenie gości, a luksusowe udogodnienia to tylko wisienka na torcie.

Dane pokazują, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż eleganckie śniadanie, luksusowy basen czy najnowocześniejszy ekspres do kawy w pokoju (stąd Cz35 we wzorze). Co zaskakujące, okazało się, że darmowe Wi-Fi nie jest tak ważne jak przyjazna obsługa hotelu.

Obraz
© Shutterstock.com

- Marzymy o luksusowych hotelach i słonecznych plażach, ale to, co jest dla nas najważniejsze w wyborze hotelu związane jest z ludzką naturą. Analiza 148 milionów komentarzy użytkowników Hotels.com potwierdziła, że najważniejsze czynniki, na których zależy klientom to te związane z naszą podświadomością — podstawowe potrzeby człowieka – mówi dr Simon Moore, który prowadził badania. - Z psychologicznego punktu widzenia ryzyko i dyskomfort przeważają nad pozytywnymi wrażeniami 5 do 1, więc nic dziwnego, że podróżni przywiązują większą wagę do podstaw, takich jak wygoda i czystość, niż do luksusowych basenów czy restauracji.

Ekspert dodaje, że czystość i komfort wpływają na nasze potrzeby dotyczące relaksu, bezpieczeństwa i ochrony. - Dobra lokalizacja wpływa zaś na poczucie związku z innymi ludźmi oraz umożliwia ucieczkę w razie potrzeby – mówi Moore. - To, że przyjazna obsługa jest dla nas tak ważna potwierdza tylko fakt, że jesteśmy istotami społecznymi i lubimy, gdy ktoś wita nas uśmiechem i pogawędką. Czujemy się dzięki temu częścią grupy.

Obraz
© Shutterstock.com

- Nie jest tajemnicą, że coraz więcej podróżnych rezerwuje podróże w oparciu o rekomendację innych, dlatego opinie gości są ważniejsze nawet od tradycyjnej klasyfikacji gwiazdkowej – mówi Isabelle Pinson, Wiceprezes Zarządu marki Hotels.com.

Wybrane dla Ciebie
Symbol Krakowa bliski ruiny. Brak funduszy na ratunek
Symbol Krakowa bliski ruiny. Brak funduszy na ratunek
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Nowa odsłona wielkiego widowiska w Gizie. Turyści z Polski w gronie wybranych
Nowa odsłona wielkiego widowiska w Gizie. Turyści z Polski w gronie wybranych
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli