Trwa ładowanie...

P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = idealny pobyt w hotelu

Wygoda, czystość, a może dobrze zaopatrzony minibar? Portal Hotels.com sprawdził, co jest najważniejsze podczas pobytu w hotelu. Eksperci przeanalizowali 148 milionów komentarzy na temat setek tysięcy miejsc noclegowych na całym świecie. Wyniki są zaskakujące.

P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = idealny pobyt w hoteluŹródło: Shutterstock.com
d1ttpms
d1ttpms

Wyniki badań powstały w oparciu o wzór matematyczny, który stworzono na podstawie milionów opinii gości. Dzięki nim portal przyznaje nagrody "Uwielbiany przez gości", wyrażając uznanie dla najlepszych hoteli na całym świecie.

Wzór to: P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = ZH
P = jak przyjazny jest personel
Cz = czystość pokoju
Ł = jak wygodne jest łóżko
C = rozsądna cena
S = spokój i cisza w pokoju
B = basen
Ś = śniadanie w cenie
D = dystans i lokalizacja
W = bezpłatne Wi-Fi
N = możliwość przyrządzania ciepłych napojów w pokoju
ZH = ogólne zadowolenie z hotelu

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com

Wzór stworzono w oparciu o słowa kluczowe. Psycholog konsumentów - dr Simon Moore zestawił także elementy pobytu w hotelu, które pojawiły się w opiniach, z wrażeniami opisanymi przez gości. Częstotliwość, z jaką konkretne atrybuty pojawiały się w opiniach w powiązaniu z opisanymi wrażeniami, pozwoliła na określenie siły ich wpływu na konkretne opinie. Brzmi jak czarna magia, ale w ten sposób można było obliczyć wpływ psychologiczny każdego elementu na ogólne wrażenia gości.

d1ttpms

Badania dowiodły, że to podstawowe cechy hotelu wpływają na zadowolenie gości, a luksusowe udogodnienia to tylko wisienka na torcie.

Dane pokazują, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż eleganckie śniadanie, luksusowy basen czy najnowocześniejszy ekspres do kawy w pokoju (stąd Cz35 we wzorze). Co zaskakujące, okazało się, że darmowe Wi-Fi nie jest tak ważne jak przyjazna obsługa hotelu.

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com

- Marzymy o luksusowych hotelach i słonecznych plażach, ale to, co jest dla nas najważniejsze w wyborze hotelu związane jest z ludzką naturą. Analiza 148 milionów komentarzy użytkowników Hotels.com potwierdziła, że najważniejsze czynniki, na których zależy klientom to te związane z naszą podświadomością — podstawowe potrzeby człowieka – mówi dr Simon Moore, który prowadził badania. - Z psychologicznego punktu widzenia ryzyko i dyskomfort przeważają nad pozytywnymi wrażeniami 5 do 1, więc nic dziwnego, że podróżni przywiązują większą wagę do podstaw, takich jak wygoda i czystość, niż do luksusowych basenów czy restauracji.

d1ttpms

Ekspert dodaje, że czystość i komfort wpływają na nasze potrzeby dotyczące relaksu, bezpieczeństwa i ochrony. - Dobra lokalizacja wpływa zaś na poczucie związku z innymi ludźmi oraz umożliwia ucieczkę w razie potrzeby – mówi Moore. - To, że przyjazna obsługa jest dla nas tak ważna potwierdza tylko fakt, że jesteśmy istotami społecznymi i lubimy, gdy ktoś wita nas uśmiechem i pogawędką. Czujemy się dzięki temu częścią grupy.

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com

- Nie jest tajemnicą, że coraz więcej podróżnych rezerwuje podróże w oparciu o rekomendację innych, dlatego opinie gości są ważniejsze nawet od tradycyjnej klasyfikacji gwiazdkowej – mówi Isabelle Pinson, Wiceprezes Zarządu marki Hotels.com.

d1ttpms
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ttpms

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj