Płatne schowki nad siedzeniami. Nowa kontrowersyjna usługa linii lotniczych
Przewoźnicy nie mają litości dla podróżnych. Linie lotnicze szukają kolejnych sposobów, by zarobić, a niektóre grają nawet na emocjach pasażerów. Niemiecka linia lotnicza Condor wprowadza nową usługę. Będzie kosztować 9,99 euro. Co nam zagwarantuje?
Na czym ma polegać nowe udogodnienie wprowadzone przez niemiecką linię lotniczą? Pasażerowie, którzy skorzystają z płatnej usługi, nie będą musieli martwić się o to, czy na ich bagaż starczy miejsca w schowku na pokładzie samolotu.
Zobacz też: Chatka Puchatka. Nowe schronisko już działa
Gwarancja skorzystania ze schowka na bagaż
Nowa opcja będzie dostępna dla podróżnych od 1 listopada. Na początku będzie ona możliwa jedynie w klasie ekonomicznej w Airbusach A330-200 na dalekich połączeniach międzykontynentalnych. Za taką przyjemność trzeba będzie zapłacić 9,99 euro (ok. 50 zł).
- Wielu pasażerów doskonale zna tę sytuację: siedzisz przy bramce na lotnisku, zaczyna się boarding, a ty zastanawiasz się czy twój bagaż podręczny zmieści się w schowku nad głową. Teraz goście Condora mogą się zrelaksować i po prostu zarezerwować swoje miejsce w schowku bagażowym za pomocą internetu – idealnie nad swoim siedzeniem. Dzięki temu podczas lotu będziemy jeszcze spokojniejsi – mówi Ralf Teckentrup, prezes linii Condor.
Miejsce w schowku można zarezerwować na stronie przewoźnika do 48 godzin przed planowanym wylotem. Tuż przed odlotem nasza przestrzeń w schowku zostanie odpowiednio oznakowana, aby nikt nie zostawił w niej swojego bagażu.
Nie rezerwujesz? Ryzykujesz nadanie bagażu do luku
Nowa usługa niemieckiej linii lotniczej może się wydawać atrakcyjna choćby z tego względu, że jest to przewoźnik czarterowy. Podróżni lecący na urlop lub wracający z niego lubią mieć swoje bagaże przy sobie, szczególnie, gdy przewożą w nich np. pamiątki.
Co, jeśli okaże się, że nie zarezerwowaliśmy miejsca w schowku na pokładzie, a nie ma już w nim miejsca na nasz bagaż? Zostanie od przekazany do luku bagażowego. Tym sposobem, nie wykupując dodatkowej opcji gwarantującej przewóz naszych rzeczy na pokładzie, ryzykujemy, że mogą zostać np. uszkodzone w transporcie.
Źródło: "Aviation Direct"