Pociągi pojadą szybciej. Nawet o 42 minuty!

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów w Polsce, skróci się czas podróży na wielu trasach. Na niektórych odcinkach zmiany są - można powiedzieć - spektakularne. Rekordowa oszczędność czasu to 42 minuty.

Pociągi na niektórych trasach znacząco przyspieszą. Ale dopiero w grudniu
Pociągi na niektórych trasach znacząco przyspieszą. Ale dopiero w grudniu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski
oprac. KASW

18.07.2024 15:27

PKP ogłosiło nowy rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać od grudnia 2024 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, skrócą się czasy przejazdów niektórych pociągów. Jest to konsekwencja zapowiedzi z marca br., kiedy to wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak i prezes PKP PLK Piotr Wyborski zadeklarowali najważniejsze założenia dla działalności spółki na najbliższe lata.

– Chcemy osiągnąć przynajmniej takie czasy przejazdów, jakie były zapowiadane przed rozpoczęciem inwestycji, a których do dziś nie ma – mówił wówczas prezes PKP PLK. Chodzi o dwie godz. z Warszawy do Białegostoku, dwie godz. 20 minut z Warszawy do Poznania, poniżej dwóch godz. z Krakowa do Zakopanego, poniżej pięciu godz. na linii Warszawa – Szczecin.

Sprawdzamy zatem, co się zmieni w nowym rozkładzie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Warszawa - Szczecin

Jak podaje Rynek Kolejowy, na największe skrócenie czasu przejazdu możemy liczyć na trasie z Warszawy Centralnej do Szczecina – tu zyskamy aż 42 minuty. Obecnie jedzie się się na tym odcinku planowo pięć godz. bez jednej minuty. Po zmianie czas przejazdu skróci się do czterech godz. i 17 minut.

Warszawa - Białystok

Sporo oszczędzimy też na trasie z Warszawy do Białegostoku. Będzie to aż pół godziny - z obecnych dwóch godz. zejdziemy do godziny i 30 minut.

Szczecin - Poznań, Wrocław - Międzylesie

"Odchudzony" o 31 minut będzie również przejazd ze Szczecina do Poznania - z dwóch godz. i 17 minut do godziny i 46 minut, a także z Wrocławia do Kłodzka Międzylesia o 37 minut - z dwóch godz. i siedmiu minut do półtorej godziny.

Pozostałe oszczędności czasu na trasach nie są już tak spektakularne i oscylują w okolicach 10 minut. Dotyczy to przejazdów pomiędzy Warszawą Centralną a Łodzią Fabryczną (nowy czas godzina i siedem minut), Zieloną Górą a Szczecinem Głównym (dwie godz. i 10 minut) czy Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym (dwie godz. i 19 minut).

Źródło: Rynek Kolejowy

Źródło artykułu:WP Turystyka
w podróżypociągpkp
Zobacz także
Komentarze (20)