Rekordowy rok. Co piąty lot był odwołany lub opóźniony
Ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby opóźnionych lotów i odszkodowań należnych pasażerom. Aż 10 mln pasażerów na całym świecie doświadczyło zakłóceń połączeń lotniczych. W Polsce aż 227 tysięcy.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Dla porównania w 2017 r takich osób było 138 tys. Zatem na przestrzeni 12 miesięcy liczba pasażerów uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie wzrosła o ponad 64 proc. Wzrosła także wartość odszkodowań należnych osobom podróżującym z polskich lotnisk – w 2018 r. przekroczyła 300 mln zł, gdy w 2017 r. wynosiła 172 mln zł.
Z danych AirHelp z 2018 r. wynika, że zdecydowanie najmniej zakłóceń harmonogramu lotów ma miejsce rano, pomiędzy 6:00 a 12:00 – wówczas aż 83,7 proc. samolotów ląduje o czasie. W ciągu dnia opóźnienia się kumulują – między godziną 16:00 a 22:00 wskaźnik punktualności spada do 68,4 proc. Relatywnie najwięcej problemów zdarza się w piątki (70,1 proc. lotów na czas), a najmniej we wtorki (78,7 proc. lotów na czas).
Rok 2018 był bez wątpienia rekordowy pod tym względem. Prawie co piąty lot był opóźniony (o ponad 15 min.) lub odwołany. Jedną z głównych przyczyn licznych zakłóceń były strajki personelu liniilotniczych. Ogromny wzrost liczby pasażerów w transporcie lotniczym wywarł również dodatkową presję na porty lotnicze, które musiały poradzić sobie z ograniczoną przepustowością ruchu.
Źródło: AirHelp
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz też: Dziwny dźwięk w samolocie
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.