Samolot wpadł w turbulencje. Są ranni
W wyniku turbulencji sześć osób zostało rannych na pokładzie samolotu linii lotniczych Turkish Airlines lecącego ze Stambułu do Tajpej. W mediach społecznościowych pojawiło się nagranie. - Bałam się śmiertelnie - przyznała jedna z pasażerek.
Na pokładzie samolotu, realizującego trasę ze Stambułu do Tajpej, było 231 osób, w tym 214 pasażerów i 17 członków załogi.
Chwile grozy w samolocie
Samolot wystartował z tureckiego lotniska w czwartek 5 września br. Niebezpiecznie zaczęło się robić ok. dwóch godzin od stolicy Tajwanu. W wyniku turbulencji rannych zostało sześć osób - dwóch członków personelu pokładowego i czterech pasażerów. Rzecznik linii lotniczej, Yahya Ustun, przyznał, że wspomniane osoby odniosły lekkie obrażenia.
Mimo komplikacji w czasie lotu maszyna na szczęście wylądowała bez problemów na lotnisku w Tajpej, a poszkodowanym natychmiast udzielono pomocy medycznej. Dwóch pasażerów przewieziono na ich prośbę do pobliskiego szpitala.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ewenement na skalę światową. Turystów nie brakuje nawet po sezonie
Na platformie X opublikowano krótkie nagranie, pokazujące wnętrze samolotu po turbulencjach. - Jedzenie, wszystko wylądowało na podłodze. Jest prawie wszędzie. To było przerażające. O mój Boże. Bałam się śmiertelnie. Tak jak wszyscy - powiedziała w krótkim filmiku jedna z pasażerek.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Coraz więcej turbulencji
Jak poinformowało w ubiegłym roku czasopismo "Geophysical Research Letters", tzw. bezchmurne turbulencje stają się coraz bardziej powszechne.
Zmiany klimatyczne zwiększają pojawianie się turbulencji podczas lotów. Według najnowszych badań, większy problem niż kiedykolwiek jest z turbulencjami niewykrywalnymi przez radary samolotów tzw. turbulencjami atmosferycznymi. - Po latach badań wskazujących, że zmiany klimatyczne zwiększą w przyszłości bezchmurną turbulencję, mamy teraz dowody sugerujące, że wzrost już się rozpoczął - powiedział Paul Williams, współautor badania i naukowiec atmosferyczny z Uniwersytetu w Reading.
Źródło: PAP/Breaking Aviation News & Videos