Tak będą wyglądać pociągi PKP Intercity. Przewoźnik pokazał wizualizacje
PKP Intercity ogłosiło największy - pod względem liczby pojazdów - w swojej historii przetarg taborowy. W rezultacie na torach ma pojawić się co najmniej 300 nowych wagonów. Jak podkreśla przewoźnik, spełniają one aktualne standardy designu i komfortu podróżowania.
10.11.2022 | aktual.: 10.11.2022 11:10
Jak poinformowało PKP Intercity, zamówionych zostało siedem rodzajów wagonów. Najwięcej - 80 - pojawi się tych bezprzedziałowych drugiej klasy, ale na tory w przyszłości wjadą również m.in. nowe wagony restauracyjne, dzienno-nocne oraz dostosowane do przewozu rowerów. Co więcej, przewidziano również takie, w których znajdzie się strefa zabaw oraz mini sala kinowa dla najmłodszych.
Oczywiście wagony zostaną wyposażone w udogodnienia, które powoli stają się standardem w pociągach. Mowa o monitoringu, gniazdkach, portach USB czy nawet ładowarkach indykcyjnych, dostępie do WiFi, klimatyzacji oraz systemach indywidualnego oświetlenia. "Wagony obu klas zyskają dodatkową przestrzeń na bagaż, zlokalizowaną pod fotelami, które będą bardziej komfortowe" - czytamy na stronie PKP Intercity.
- Przetarg obejmuje różne typy wagonów, ponieważ potrzeby poszczególnych grup podróżnych różnią się od siebie. Nowe wagony spełnią oczekiwania różnych grup pasażerów - tych podróżujących z dziećmi, w pojedynkę czy z rowerem. Naszym celem jest tabor przystępny, komfortowy i przyjazny użytkownikowi. Temu służą nasze ambitne plany inwestycji w nowoczesny tabor - powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Nowe wagony pojadą też za granicę
Przewoźnik zapowiedział, że nowe wagony będą rozpędzać się do prędkości sięgającej 200 km na godz. Pierwsze mają być dostarczone przez producenta jeszcze w 2025 roku. Obsłużą one zarówno połączenia pomiędzy głównymi aglomeracjami w naszym kraju, jak i trasy zagraniczne. "Wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy" - informuje PKP Intercity.
Jak dodano, nowe jednostki docelowo - po uzyskaniu homologacji - będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa - Poznań - Berlin, Warszawa - Poznań - Szczecin, Gdynia - Warszawa - Katowice - Bohumin - Wiedeń, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Berlin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Poznań - Szczecin, Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga oraz Kraków/Wrocław - Bohumin - Wiedeń.
Źródło: PKP Intercity