Trwa remont dworca Warszawa Zachodnia. Kiedy dobiegnie końca?
Remont dworca Warszawa Zachodnia trwa w najlepsze. Po jego zakończeniu podróżni będą mogli korzystać z nowych peronów i budynku dworca. Całkowicie zmieni się też tunel dla pieszych pod torami. Inwestycja za 2,4 mld zł ma zakończyć się w przyszłym roku.
Obecnie, w związku z remontem stacji, do 2 września podmiejska kolejowa linia średnicowa została zamknięta. Zmieniły się także rozkłady jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 i S20 oraz Kolei Mazowieckich.
Zmiany w związku z remontem dworca Warszawa Zachodnia
Kolejnym etapem remontu jest rozbiórka istniejącego przejścia podziemnego oraz remont peronów 1 i 2. W związku z tym, od 29 lipca zamknięte zostanie przejście podziemne pod tymi peronami. Dyrektor projektu w PKP PLK, Marcin Kowalczyk, zapewnia, że prace postępują zgodnie z planem, a najważniejsze elementy, takie jak układ torowy i perony, mają być zakończone do połowy przyszłego roku. Ostatnim etapem będzie przejście podziemne, które zostanie otwarte na sam koniec całej inwestycji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co warto zobaczyć na Cyprze? Atrakcji jest co niemiara
Wejścia na perony
Podczas budowy stropu na segmencie 6 kontynuowane będą prace przy peronach. Dodatkowo, uruchomione zostaną windy na perony 6 i 7 pod koniec sierpnia, a kolejne windy będą oddawane sukcesywnie na pozostałych peronach.
Rzecznik PKP PLK, Karol Jakubowski, wyjaśnił, że od 29 lipca zmieni się droga dojścia do peronów 2 i 1. Przejście podziemne będzie wyłączone, a pasażerowie będą korzystać z kładki. Planowane jest jednak poszerzenie przejścia podziemnego do około 60 metrów szerokości i połączenie peronów 1-8 z peronem 9 po stronie Woli.
Przebudowa dworca Zachodniego jest dużym przedsięwzięciem, ale zakończenie wszystkich prac i otwarcie nowego przejścia podziemnego powinno przyczynić się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżujących.
Gdy zakończą się wszystkie prace, Dworzec Zachodni w Warszawie będzie największym węzłem przesiadkowym w Polsce.