Trwa ładowanie...
Wakacje.pl
Nocowanie.pl
Plaże
Wyspy
Egzotyka
W Podróży
Miasta
Poza miastem
Ludzie
Wideo
Zobacz inne
Najnowsze
Popularne

Wielkie Jeziora Mazurskie – nadchodzą zmiany!

Dzięki myśleniu strategicznemu samorządowców, region mazurskich jezior ma szansę stać się jeszcze bardziej atrakcyjny dla turystów oraz dla samych mieszkańców. Powstały w zeszłym roku dokument „Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 – Strategia”, będący inicjatywą dwunastu mazurskich podmiotów samorządowych, wyznaczył wyraźny kierunek zmian.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wielkie Jeziora Mazurskie – nadchodzą zmiany!
(remik44992/Shutterstock.com)

Rozpoczęły się już prace nad przygotowaniem projektów kluczowych dla zwiększenia zainteresowania regionem. Oto niektóre z nich:

Mazurska Pętla Rowerowa
Projekt stworzenia mazurskiej super-trasy rowerowej. Mazurska Pętla będzie liczyć około 300 km i przebiegać przez miejscowości: Węgorzewo – Ogonki – Pozezdrze- Pierkunowo – Giżycko – Wilkasy – Kanał Kula – Rydzewo – Cierzpięty – Okartowo – Karwik – Pisz – Wiartel – Krzyże – Ruciane Nida – Iznota – Mikołajki – Stare Sady – Jora Wielka –Notyst– Ryn/Pętla Mrągowska: Jora Wielka – Użranki. Wokół głównych miejscowości szlaku zostaną oznakowane trasy lokalne, których długość łączna długość wyniesie łącznie ok. 500 km.
Planowane koszty całkowite projektu: 51 mln zł; Dofinansowanie UE: 40,8 mln zł

System Mazurskich Kart Turystycznych Sailpass
Karta Sailpass będzie upoważniała użytkownika (mieszkańca, turystę) do otrzymania różnorakich przywilejów, rabatów i gratisów. W ramach Karty użytkownik otrzyma np. możliwość sprawdzenia wolnych miejsc w marinach (oraz ich rezerwacji), tańszego zakupu produktów oraz usług itd. Głównym dystrybutorem Karty będzie związek organizacji turystycznych, a pośrednikami punkty informacji turystycznych oraz podmioty turystyczne. Karta będzie sprzedawana. W ramach przedsięwzięcia stworzony zostanie portal internetowy z elementami promocji gospodarczej zawierający: sieć usługodawców oraz punkty dystrybucji Mazurskiej Karty Turystycznej Sailpass, atrakcje turystyczne regionu i interaktywną mapę.
Planowane koszty całkowite projektu: 3 mln zł; Dofinansowanie UE: 2,1 mln zł

Mazurski serwis rezerwacyjno-sprzedażowy
Plan stworzenia nowoczesnego i w pełni dostępnego mazurskiego systemu rezerwacyjnego. Administratorem serwisu będzie związek organizacji turystycznych, natomiast każdy obiekt będzie miał uprawnienia administrowania swoim rekordem. Portal będzie umożliwiał porównywanie ofert. Korzystanie z systemu ma być bezpłatne. Turyści nie będą zmuszeni ściągać danych na urządzenia mobilne, lecz otrzymają je w technologii Bluetooth, ogólnie dostępnej dzięki licznym nadajnikom iBeacon. System wykorzysta ponadto sieć telebimów i kamer miejskich. Powstaną specjalne ławeczki internetowe, a całość projektu będzie posiadała liczne udogodnienia dla osób niewidomych.
Planowane koszty całkowite projektu: 8 mln zł; Dofinansowanie UE: 5,6 mln zł

Mazurska szkoła pod żaglami
Program mający na celu koordynację szkoleń żeglarskich i okołożeglarskich, jako formy rozwijania kompetencji zawodowych charakterystycznych dla obszaru WJM, kształtowania zainteresowań oraz rozwoju osobowościowego dzieci i młodzieży. Ponadto w ramach przedsięwzięcia planowana jest modernizacja Centrum Sportów Wodnych Osób Niepełnosprawnych w Giżycku. Bazy żeglarskie biorące udział w projekcie znajdują się w Piszu, Mikołajkach, Giżycku, Węgorzewie i Mrągowie.
Planowany koszt całkowity: 16,25 mln zł; Dofinansowanie UE: 14 mln zł

Kampania promocji regionalnej 7 Cudów Mazur
Założeniem projektu jest zwiększanie rozpoznawalności marki 7 Cudów Mazur, która w sposób zintegrowany promuje region Wielkich Jezior. 7 Cudów Mazur to wspólna inicjatywa samorządów Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu oraz Węgorzewa. Jest kontynuacją głośnej kampanii Mazury Cud Natury, dzięki której region Wielkich Jezior Mazurskich w plebiscycie New7Wonders znalazł się wśród 14 najpiękniejszych miejsc na ziemi i 5 w Europie. Aby nie zmarnować nabudowanego wówczas kapitału, miasta postanowiły współpracować, w celu dalszej promocji regionu. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2013 roku.

W ramach kampanii od lipca do sierpnia 2014 r., w miastach partnerskich zorganizowany zostanie cykl regat o Żeglarskie Grand Prix Mazur. Sportowej rywalizacji żeglarzy towarzyszyć będzie moc atrakcji na lądzie.

W specjalnych strefach kibica odbędą się koncerty, pokazy i konkursy ukazujące różnorodne możliwości aktywnego spędzania czasu na Mazurach.

Inicjatywa została objęta patronatem Wirtualnej Polski.

Podziel się opinią

Share
Slot