W PodróżyChaos na kolei. Pociągi opóźnione nawet o 413 minut

Chaos na kolei. Pociągi opóźnione nawet o 413 minut

Internauci śmieją się, że zima zaskoczyła PKP. Ale to śmiech przez łzy, bo opóźnienia pociągów sięgają nawet ponad 400 minut. W poniedziałek rano opóźniony był co drugi pociąg pasażerski.

Opóźnienia są ogromne
Opóźnienia są ogromne
Źródło zdjęć: © Getty Images
Ilona Raczyńska

18.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 07:13

Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, opóźnienia na sieci kolejowej nasilały się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin. W niedzielę wieczorem punktualność spadła poniżej 40 proc., opóźnionych było ponad 200 pociągów, a o ponad godzinę – więcej niż 50. Kilkadziesiąt kursów odwołano. W poniedziałek jest jeszcze gorzej. Ok. południa rekordowe opóźnienie wynosi ponad 400 minut. Pasażerowie są załamani. Na peronach jest zimno.

Opóźnienia pociągów

Na stronie internetowej PKP od rana pojawiają się komunikaty o opóźnieniach i odwołanych pociągach z przyczyn technicznych. – Niskie temperatury w ostatniej dobie były także przyczyną usterek pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych – tłumaczy PKP PLK.

Opóźnienia są coraz dłuższe
Opóźnienia są coraz dłuższe© portalpasazera.pl

Podróżni muszą liczyć się z ogromnymi opóźnieniami. I nie mowa tu o kilkudziesięciu minutach. Obecnie najbardziej opóźniony jest pociąg z Warszawy do... Wrocławia. Osoby podróżujące nim mogą dotrzeć do celu nawet 413 minut po czasie. Oficjalne przyczyny to: złe warunki atmosferyczne, awaria taboru, opóźnienie z winy innego zarządcy infrastruktury.

Opóźnienia pociągów - sprawdzaj komunikaty

"W związku z ostrzeżeniami pogodowymi wydanymi przez IMiGW dotyczących wystąpienia silnych mrozów oraz opadów śniegu mogą wystąpić opóźnienia pociągów. Przed planowaniem podróży zaleca się sprawdzenie aktualnych utrudnień w kursowaniu pociągów. Przepraszamy za utrudnienia" - głosi komunikat na stronie PKP.

Przypominamy, że aktualną sytuację można sprawdzać na stronie internetowej www.portalpasazera.pl

Zwrot za bilet - komu przysługuje?

Jak czytamy na stronie Urzędu Transportu Kolejowego, "Opóźnienie niektórych pociągów powyżej 60 minut powoduje obowiązek wypłaty rekompensaty przez przewoźnika. Pasażerowie wszystkich rodzajów pociągów mogą dochodzić odszkodowań z tytułu naprawy szkody powstałej w wyniku opóźnienia pociągu".

Minimalna kwota rekompensaty wynosi 25 proc. ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut lub 50 proc. ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.

Źródło: PKP/rynek-kolejowy.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)