Europejska linia lotnicza wprowadza zmiany. Nie chcą marnować żywności

Linie lotnicze zazwyczaj zabierają na swoje pokłady więcej posiłków, niż jest pasażerów. Wszystko na wypadek, gdyby któryś z podróżnych chciał zjeść kilka porcji. Jednakże najczęściej takie sytuacje nie mają miejsca, a niespożyte posiłki się marnują. Brytyjski przewoźnik postanowił wprowadzić zmiany w tym zakresie.

British Airways chce stale zmieniać się na lepsze British Airways chce stale zmieniać się na lepsze
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Andrey Armyagov
oprac.  NGU
2

British Airways to jedno z popularniejszych brytyjskich towarzystw lotniczych, cieszących się sporą popularnością na europejskim rynku.

Powiedzieli stop marnowaniu żywności

Zgodnie z obowiązującymi w Europie przepisami sanitarnymi niezjedzone posiłki z samolotu trafiają do kosza, nawet jeśli nikt ich nie tknie. Z problemem postanowiła się zmierzyć linia lotnicza British Airways, która na niektóre rejsy zabierze mniej posiłków, niż będzie pasażerów. Brytyjski portal PYOK zapowiedział, że chodzi o loty realizowane nocą i we wczesnych godzinach porannych, kiedy mały ułamek podróżnych decyduje się na zakupienie posiłku, ponieważ większość osób w tym czasie śpi.

Dodatkowo eksperci twierdzą, że wprowadzone zmiany mają przyczynić się do zmniejszenia ilości produkowanego dwutlenku węgla, bowiem latające samoloty będą mniej obciążone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Duża konkurencja dla Zakopanego. Niższe ceny to tylko jeden z plusów

Działania sztucznej inteligencji

Niektórzy pracownicy brytyjskiej linii lotniczej obawiają się, że przez niewystarczającą liczbę dań pasażerowie będą głodni, bowiem podobne eksperymenty przeprowadzane wcześniej nie zdały egzaminu. Jednakże teraz sytuacja wygląda inaczej, bo dzięki sztucznej inteligencji można dokładnie określić, ile jedzenia będzie potrzebne.

Najnowocześniejsze technologie wykorzystują już inni przewoźnicy, np. Etihad i Emirates. Używają oni sztucznej inteligencji do rozpoznawania obrazów, by zidentyfikować najmniej lubiane produkty i w ten sposób lepiej dopasować catering do potrzeb pasażerów.

Technologia wykorzystuje tzw. widzenie komputerowe. Każda taca na pokładzie samolotu jest fotografowana przed podaniem pasażerowi i po, a następnie zapisywana w bazie danych. Na tej podstawie prowadzona jest analiza wszystkich składowych posiłku, które znajdowały się na tacach i tych, które na nich pozostały. W konsekwencji umożliwia to rozsądniejsze tworzenie zapotrzebowania.

Źródło: Rzeczpospolita

Wybrane dla Ciebie

Egipt sprzedaje turystyczne tereny nad Morzem Czerwonym
Egipt sprzedaje turystyczne tereny nad Morzem Czerwonym
Ewakuacja na gdańskim lotnisku. Podróżni popełnili kardynalny błąd
Ewakuacja na gdańskim lotnisku. Podróżni popełnili kardynalny błąd
Ryanair wprowadza surowe kary. Tak chce okiełznać niesfornych pasażerów
Ryanair wprowadza surowe kary. Tak chce okiełznać niesfornych pasażerów
Awantura na lotnisku w Mediolanie. Turystka wpadła w szał z powodu nadbagażu
Awantura na lotnisku w Mediolanie. Turystka wpadła w szał z powodu nadbagażu
Niebezpieczna zabawa w Tatrach. Skrajna nieodpowiedzialność
Niebezpieczna zabawa w Tatrach. Skrajna nieodpowiedzialność
51 ton śmieci w parku, w którym kręcono "Avatara"
51 ton śmieci w parku, w którym kręcono "Avatara"
Nowy zakaz na pokładach. Turyści zaskoczeni
Nowy zakaz na pokładach. Turyści zaskoczeni
Polskie skorpiony. Do złudzenia przypominają te prawdziwe
Polskie skorpiony. Do złudzenia przypominają te prawdziwe
Kontrowersyjny trik podróżniczki. Wywołał burzę w sieci
Kontrowersyjny trik podróżniczki. Wywołał burzę w sieci
Do Warszawy znów zjadą tłumy. Przyciągnie je ikona popu
Do Warszawy znów zjadą tłumy. Przyciągnie je ikona popu
Nie tylko festiwal. Mają tu Wenecję, most zakochanych i krypty ostatnich Piastów
Nie tylko festiwal. Mają tu Wenecję, most zakochanych i krypty ostatnich Piastów
Polak pobił rekord. "Zmęczony, ale szczęśliwy"
Polak pobił rekord. "Zmęczony, ale szczęśliwy"