Jest zgoda. Na narty do Austrii pojedziemy pociągiem?
Urząd Transportu Kolejowego opublikował 9 listopada trzy decyzje przyznające zgodę na realizowanie przez RegioJet połączeń z Polski do Austrii i Czech.
Wydane zgody są odpowiedzią na jeden z wniosków, które RegioJet złożył do UTK w czerwcu br. Czeski przewoźnik planuje na wszystkich trasach używanie składów złożonych z lokomotywy oraz od sześciu do 10 wagonów.
Wielkie plany RegioJet
Pierwsza zgoda UTK dotyczy dostępu do torów na odcinku Warszawa Wschodnia - Brenner-Brennero / Landeck-Zams (Austria) od grudnia bieżącego roku przez kolejne pięć lat (okresowe, od pierwszej połowy grudnia do drugiej połowy kwietnia). Składy miałyby kursować trzy raz w tygodniu. Pociąg wyjeżdżałby z Warszawy Wschodniej o 20, o 3:32 zatrzymywał się w Wiedniu, a już o 11:10 byłby w Brenner.
Zobacz także: Pociąg z Polski do Chorwacji. Rozkład już dostępny
Druga zgoda dotyczy codziennego połączenia z Warszawy Wschodniej do Wiednia od grudnia 2022 rok przez kolejne pięć lat. Wyjazd ze stolicy zaplanowano na 10:00, a przyjazd do Wiednia na 17:16. Podróż powrotna do Polski rozpoczynałaby się o 10:40 i kończyła o 17:55. Po drodze przewidziano przystanki m.in. w Katowicach.
Z kolei trzecia zgoda odnosi się do codziennych połączeń z Warszawy i Wiednia do Pragi od grudnia 2022 roku. Pociąg ma wyruszać z Warszawy Wschodniej o 20:54, o 6:10 będzie w Pradze, a o 7 w Wiedniu.
Pociąg do Chorwacji i nie tylko
Przypomnijmy, że 11 października Urząd Transportu Kolejowego przyznał otwarty dostęp dla przewozów czeskiemu RegioJet na trasie z Warszawy Wschodniej do belgijskiej Ostendy przez Berlin, Amsterdam i Brukselę. Zgodnie z podawanym wiosną informacjami, będzie to drugi wariant połączenia nocnego, które Czesi mają zamiar realizować również z Pragi. Pociągi mają wyjechać na tory latem 2022 roku.
Co więcej, zapowiedziano na przyszły roku kolejowe połączenie z Krakowa do Chorwacji. Pociąg ze stolicy Małopolski ma kursować trzy razy w tygodniu - we wtorki, piątki i niedziele. Podróż do Splitu będzie trwać ok. 21 godzin.
Źródło: Rynek Kolejowy, WP