EgzotykaNajbardziej niebezpieczne drogi świata

Najbardziej niebezpieczne drogi świata

Najbardziej przerażające drogi w Europie to norweska Drabina Trolli oraz rumuńska Szosa Transfogaraska. Fascynują niesamowitym położeniem i rekordowo ostrymi zakrętami. To jednak nic w porównaniu z trasami, które chcemy wam dziś zaprezentować. Oto 6 absolutnie niebezpiecznych dróg!

Najbardziej niebezpieczne drogi świata
Źródło zdjęć: © Licencja CC by William Veerbeek

1 / 6

Prithvi, Nepal

Obraz
© Licencja CC by William Veerbeek

Najbardziej przerażające drogi w Europie to norweska Drabina Trolli oraz rumuńska Szosa Transfogaraska. Fascynują niesamowitym położeniem i rekordowo ostrymi zakrętami. To jednak nic w porównaniu z trasami, które chcemy dziś zaprezentować. Oto 6 absolutnie niebezpiecznych dróg!

Autostrada Prithvi ma 174 km długości i łączy Katmandu - stolicę Nepalu z Pokharą, szóstym co do wielkości miastem w kraju, będącym ważnym centrum turystycznym. Jej budowa rozpoczęła się w 1967 roku, a otwarta została w 1974 km. Nazwana na cześć władcy Prithivi Narayan Shah Dev, uznawanego za twórcę współczesnego Nepalu, trasa jest atrakcyjna widokowo - wiedzie m.in. nieopodal masywu Annapurny, 10. co do wysokości szczytu na ziemi. Autostrada jest bardzo niebezpieczna, ponieważ wiele jej odcinków wytyczono tuż nad przepaścią. W dolinach można dostrzec wraki pojazdów, którym nie udało się przejechać trasy bezpiecznie.

if/pw

2 / 6

Droga R504, Rosja

Obraz
© Licenca CC by missyleone, flickr.com

Trakt Kołymski, czyli droga federalna R504 to najbardziej przerażająca droga w Rosji. Ma 2032 km długości i łączy Niżny Bestiach w Jakucji z Magadanem nad Morzem Ochockim. Nazywa się ją także Drogą z Kości ze względu na dramatyczną historię jej budowy. Została usypana z rozbitych kamieni w latach 40. XX wieku. Katorżniczą pracę w jednym z najzimniejszych miejsc na świecie wykonywali więźniowie łagrów, wśród których byli także Polacy. Podczas budowy zginęło kilka tysięcy osób, które zostały pochowane na miejscu. Latem trasa jest praktycznie nieprzejezdna ze względu na błoto i dziury. Można ja pokonać wyłącznie zimą, gdy grunt jest zamarznięty, co jednak sprawia, że jest także ogromnie niebezpieczna.

3 / 6

Guoliang, Chiny

Obraz
© 52691989 - Shutterstock

Tunel Guoliang znajduje się na terenie pasma górskiego Taihang Shan, w prowincji Henan, we wschodnich Chinach. Ma 120 m długości, 5 wysokości i 4 szerokości. Budowa rozpoczęła się w 1972 roku i trwała 5 lat. W ścianach skalnych wydrążono dziury, dzięki którym światło wpada do środka. Otwarta w 1977 roku droga nie pozostawia miejsca nawet na najmniejszy błąd kierowcy. Dziś stanowi popularną atrakcję turystyczną.

4 / 6

Rohtang La, Indie

Obraz
© f9photos - Fotolia.com

W zestawieniu nie mogło także zabraknąć przełęczy Rohtang La, która znajduje się w Himalajach *na wysokości 3979 m n.p.m. Łączy *dolinę Kullu na południu z doliną Lahaul na północy. W 2010 roku wybudowano 8,5-kilometrowy tunel, który umożliwia przejazd autostradą przez cały rok. Wcześniej droga była zamykana zimą. Jakie niebezpieczeństwa czyhają na trasie? Najgroźniejsze wcale nie są ostre zakręty czy duża wysokość, ale nagłe burze i zamiecie śnieżne.

5 / 6

Eyre Highway, Australia

Obraz
© robert paul van beets - Shutterstock

Autostrada Eyre łączy Australię Zachodnią z Australią Południową. Została otwarta w 1941 roku i ma 1675 km długości. Wzdłuż trasy nie ma praktycznie żadnych zabudowań czy świateł - podziwianie tu rozgwieżdżonego nieba to niezapomniane przeżycie. W dzień autostrada na pierwszy rzut oka wydaje się nudna i monotonna. Nic bardziej mylnego. Mamy tu jedyną w swoim rodzaju szansę na zobaczenie dzikich zwierząt w naturalnym środowisku. Przy drodze przebywają kangury, emu czy wielbłądy. I to właśnie one mogą być zagrożeniem podczas jazdy. Najgorzej jest o świcie i zmierzchu - wówczas zwierzęta stadem przekraczają drogę.

6 / 6

Autostrada Karnali, Nepal

Obraz
© wrzuta.pl/woooolf

Autostrada Karnali znajduje się w Nepalu i ma 232 km długości, z czego 17 km zostało utwardzone. Łączy miasta Jumla i Surkhet, a patrząć na powyższe zdjęcie nie trzeba tłumaczyć, dlaczego uznawana jest za jedną z najniebezpieczniejszych na świecie. W 2010 roku ulewne deszcze zniszczyły część trasy i została ona zamknięta. 1/3 kraju była wówczas dostępna wyłącznie pieszo. Droga została otwarta dopiero po 3 miesiącach, po tym jak wiele osób zmarło z głodu. Eksperci uważają, że 85 proc. autostrady wciąż jest niebezpieczne. Stan drogi utrudnia rolnikom transport upraw.

if/pw

indieAustraliachiny
Komentarze (2)