Wszystkie charakteryzują się małą gęstością zaludnienia. Wiele z nich to najbiedniejsze kraje świata. Dla większości ich mieszkańców lokomotywa ciągnąca wagony znana jest, co najwyżej, ze zdjęć lub filmów. W tych państwach po prostu nie ma pociągów. Możecie to sobie wyobrazić?
Wszystkie charakteryzują się małą gęstością zaludnienia. Wiele z nich to najbiedniejsze kraje świata. Dla większości ich mieszkańców lokomotywa ciągnąca wagony znana jest, co najwyżej, ze zdjęć lub filmów. W tych państwach po prostu nie ma pociągów. Możecie to sobie wyobrazić?
Powierzchnia: 637.657 km kw.
Ludność: 9 925 640 mieszkańców
Jedyna linia kolejowa w Somalii, Mogadishu-Villabruzzi Railway, została wybudowana w 1910 roku przez Włochów. Była to kolej włoskiego Somalilandu, łącząca stolicę Somalii z terenami rolniczymi przy rzece Uebi Szebelie w latach 1914 - 1941.
ud/at
Bhutan
Powierzchnia: 38.394 km kw.
Ludność: 708 427 mieszkańców
Bhutańczycy aż do 1961 podróżowali po kraju wyłącznie pieszo lub konno/na mule, z powodu braku utwardzanych dróg. W obecnych czasach wciąż 42% bhutańskich rolników do najbliższej, przejezdnej cały rok drogi, musi iść nawet sześć godzin. Po kraju można poruszać się jedynie po drogach lub samolotem (dwa lotniska). Nie ma żadnych połączeń kolejowych.
W 2009 król zatwierdził plan budowy 18-kilometrowego odcinka łączącego kraj z Indiami, które będą tę budowę sponsorować. Poczekamy, zobaczymy...
Oman
Powierzchnia: 309.501 km kw.
Ludność: 2 773 479 mieszkańców
W Omanie transport kolejowy istnieje na razie tylko w planach. Wyjątkiem jest jedna linia kolejki turystycznej o nazwie Al Hoota Cave Train. Podczas 4 minut podróży zabiera ona turystów do kompleksu jaskiń trasą o długości 400 metrów.
Przyszła wiosna, wsiądź na rower!
w">www.wycieczki.wp.pl
*Miasto Boga! *
Islandia
Powierzchnia: 103.001 km kw.
Ludność: 318 452 mieszkańców
Na Islandii *nie ma żadnej linii kolejowej. Co prawda, były propozycje budowy trakcji między *Keflavík a Rejkiawikiem podczas tworzenia szybkiej kolei w stolicy, jednak do tej pory linia nie powstała. W muzeach i w kronikach znajdują się wzmianki o starych liniach obsługiwanych jeszcze przez parową lokomotywę, więc może jest szansa na powrót?
Jemen
Powierzchnia: 527.970 km kw.
Ludność: 25 130 000 mieszkańców
Podobnie jak inne biedne kraje Bliskiego Wschodu, Jemen to kraj o bardzo słabo rozwiniętej infrastrukturze. Drogi są słabej jakości, a kolej w ogóle nie istnieje. W 2005 roku rząd rozpoczął prace nad polepszeniem transportu publicznego. Jak na razie efektów brak.
Libia
Powierzchnia: 1.759.541 km kw.
Ludność: 5 670 688 mieszkańców
Libia nie dysponuje transportem kolejowym od 1965, choć liczne połączenia istniały tam wcześniej. Od jakiegoś czasu opracowywane są plany rozwoju kolei, w latach 2008 i 2009 podpisano wiele kontraktów i rozpoczęto prace nad nową siecią kolejową. Jednak tworzenie libijskiej kolei zostało zatrzymane przez wojnę domową w 2011 roku.
Papua Nowa Gwinea
Powierzchnia: 462.840 km kw.
Ludność: 6 187 591 mieszkańców
Transport na Papui Nowej Gwinei * jest bardzo ograniczony ze względu na górzystość terenu. Stolica, *Port Moresby, nie jest połączona z resztą większych miast żadną drogą. Do wielu górskich wiosek można dostać się jedynie małymi awionetkami lub pieszo. Papua Nowa Gwinea nie posiada również transportu kolejowego, chociaż można znaleźć pozostałości lokalnych tras z czasów kolonialnych, zwłaszcza z plantacji w okolicach Madang i Rabaul. Niestety żadna z nich nie dotrwała do XXI wieku.
Republika Środkowoafrykańska
Powierzchnia: 622.984 km kw.
Ludność: 4 422 000 mieszkańców
Drogi w Republice Środkowoafrykańskiej są wyjątkowo spokojne. Samochodów tam jak na lekarstwo, a i motorowerów o wiele mniej niż w okolicznych krajach. Nie ma też żadnych śladów po kolei. Co prawda w 2002 roku były plany stworzenia połączenia stolicy kraju Bangi z kameruńskim miastem Kribi, ale do tej pory wagonów brak.
ud/at