Infolinia skarg i żali. Można dzwonić w sytuacjach awaryjnych
Egipskie Stowarzyszenie Biur Podróży (ETAA) poinformowało, że uruchomiło infolinię, gdzie można składać skargi i sugestie turystów dotyczące świadczonych usług, nie tylko związanych z pobytem w hotelu, ale również z wycieczkami fakultatywnymi.
01.08.2023 14:34
ETAA stwierdziła w specjalnym oświadczeniu, że "uruchomienie gorącej linii ma pomóc zagranicznym turystom w znalezieniu rozwiązań wszelkich sytuacji awaryjnych, gdy tylko się one pojawią".
Egipski numer infolinii to 19654.
Ponadto uruchomiony został adres mailowy tourist@mota.gov.eg, gdzie szczegółowo można opisać zaistniały problem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Natychmiastowe reakcje
Wiceminister turystyki i starożytności Ghada Shalaby wyjaśniła, że po "otrzymaniu reklamacji za pośrednictwem numeru 19654 będą one rozpatrywane natychmiast, a infolinia działa 24 godziny na dobę".
Shalaby dodała, że wszystkie hotele w Egipcie mają obowiązek umieszczania numeru infolinii w widocznym miejscu w swoich recepcjach, a "zewnętrzne" firmy obsługujące turystów muszą udostępnić ten numer "na żądanie".
Czytaj także: Hurghada i Sharm el-Sheikh mają konkurencję. Nowe supermiasto powali turystów na kolana
Infolinia pod numerem 19654 została uruchomiona pod koniec 2021 r., ale najpierw zajmowała się rozwiązywaniem problemów turystów dotyczących szczepień i pandemii Covid-19, a później sytuacją związaną z napaścią Rosji na Ukrainę i ewakuacją turystów z tych krajów z Egiptu. Ponadto ówczesna infolinia działała tylko 12 godzin dziennie, a skargi można było wysyłać głównie poprzez SMS-y.
Według zapewnień ETAA infolinia obsługiwać ma reklamacje składane w języku arabskim, angielskim i rosyjskim.
Czytaj także: Czują się jak u siebie. Egipt z radością ich gości