Trwa ładowanie...

Tanie linie przesadziły. Opóźnienie w sierpniu tłumaczą śniegiem

Pasażerowie linii easyJet nie wierzyli własnym oczom, gdy czytali odpowiedź przewoźnika w sprawie przyznania im odszkodowania za lot, który był opóźniony ponad trzy godziny. Pieniędzy nie dostaną, bo opóźnienie nie było zależne od linii tylko warunków pogodowych, a konkretnie zalegającego na pasie startowym śniegu.

EasyJet to bardzo popularny przewoźnik w Wielkiej BrytaniiEasyJet to bardzo popularny przewoźnik w Wielkiej BrytaniiŹródło: Adobe Stock, fot: Jason Wells
doeg6vf
doeg6vf

Ostatnie lata dla branży lotniczej są wyjątkowo ciężkie. Pandemiczne ograniczenia się skończyły, ale w tym roku z kolei brakuje personelu, co powoduje chaos na wielu lotniskach.

Trzygodzinne opóźnienie samolotu do Londynu

Pasażerowie lotu U25104 z Jersey w archipelagu Wysp Normandzkich do Londynu Gatwick 15 sierpnia br. przybyli do stolicy Wielkiej Brytanii z ponad trzygodzinnym opóźnieniem. Zgodnie z brytyjskimi zasadami przyznawania odszkodowań, linie lotnicze muszą je wypłacić, jeśli opóźnienie jest większe niż trzy godziny. Samolot easyJet przekroczył ten czas o trzy minuty. W przypadku lotu krótkodystansowego kwota odszkodowania wynosi 220 funtów, czyli ok. 1209 zł.

Pasażerowie złożyli odpowiednie dokumenty i czekali na przelew. Okazało się jednak, że otrzymali odpowiedź odmowną. Najbardziej dziwi jej powód. Według przepisów odszkodowanie nie przysługuje, gdy zakłócenia są spowodowane m.in. przez ekstremalne warunki pogodowe, strajki pracowników lotniska lub pracowników kontroli ruchu lotniczego lub inne "nadzwyczajne okoliczności".

Powodem opóźnienia w środku sierpnia... śnieg

EasyJet wyjaśnił, że opóźnienie nie jest zależne od przewoźnika, bo zostało spowodowane zalegającym na pasie startowym śniegiem. Pasażerowie przecierali oczy ze zdumienia. 15 sierpnia na wyspie Jersey zanotowano bowiem 23 st. C.

doeg6vf

Rzecznik linii powiedział, że jest to "błąd ludzki". Pasażerowie wciąż jednak nie mają prawa do żadnej rekompensaty, ponieważ przyczyną opóźnienia była gęsta mgła.

- Przykro nam, że pasażerowie otrzymali nieprawdziwe informacje dotyczące warunków pogodowych, które spowodowały opóźnienie. Nasze centrum kontroli operacyjnej ręcznie rejestruje przyczynę opóźnienia w systemie, a więc było to wynikiem błędu ludzkiego. Zgadza się jednak, że odszkodowanie nie jest zasadne, ponieważ opóźnienie było spowodowane pogodą. Zawsze wypłacamy odszkodowanie w terminie - powiedział rzecznik.

Źródło: Simple Flying

Sztuka podróżowania - DS4

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
doeg6vf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
doeg6vf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj