#VisitPoland. Powstały kolejne filmy promujące nasz kraj

Opublikowano kolejne filmiki, które stworzono w ramach akcji, mającej na celu promowanie Polski za granicą. Jak tym razem poradzili sobie znani wideoblogerzy? Sprawdziliśmy, czy swoimi publikacjami w sieci mogą przyczynić się do promocji naszego kraju.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Koszt kampanii to około 800 tys. zł. Pieniądze na nią wyłożyła Polska Organizacja Turystyczna
Koszt kampanii to około 800 tys. zł. Pieniądze na nią wyłożyła Polska Organizacja Turystyczna (Shutterstock.com)
WP

"Polska oczami znanych na świecie youtuberów" to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej ramach MSiT i POT zaprosiły do Polski siedmiu, jak to określono, wpływowych wideoblogerów z najważniejszych dla nich rynków turystycznych. Idea jest prosta - dotrzeć do milionów odbiorców na całym świecie i pokazać im to, co najlepsze w naszym kraju.

– Miejsca, które odwiedzili youtuberzy wybieraliśmy my i staraliśmy się dopasować je do charakteru kanałów poszczególnych twórców – mówi w rozmowie z WP Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

– Należy podkreślić, że nie są to wyreżyserowane spoty reklamowe, jak ma to miejsce w tradycyjnych kampaniach reklamowych, tylko autentyczne, budzące zaufanie materiały, które dzięki temu są bardzo skuteczne. Nie ograniczaliśmy wolności twórczej zaproszonych youtuberów, których wybieraliśmy wspólnie z Google Polska, dlatego każdy materiał ma inną charakterystykę uzależnioną od stylu twórców – dodaje prezes POT-u.

WP

Dotychczas Polskę odwiedziło czworo influencerów (osoby skutecznie wpływające na opinię innych - przyp. red.): Pau Clavero z Hiszpanii (Clavero), Louis Cole z Wielkiej Brytanii (FunForLouis), Christian Le Blanc z Kanady (Lost LeBlanc) oraz Angela An z Japonii (InternationallyMe). Pierwszy z nich posiada ponad 430 tys. subskrybentów, drugi ponad 2 mln, trzeci 648 tys., a Angela An – 189 tys. Efekty prac pierwszej trójki po powrocie z Polski można już zobaczyć na ich profilach w mediach społecznościowych. Do pierwszych filmików (jeden z nich poniżej) byłem sceptycznie nastawiony, ponieważ według mnie nie oddawały rzeczywistego klimatu danego miejsca. Jednak muszę przyznać, że wraz z pojawieniem się kolejnych klipów, jest coraz lepiej.

Na pierwszy ogień idzie Pau Clavero, który opublikował już drugi materiał w serwisie YouTube. Pierwsze "dzieło" Hiszpana, stworzone w ramach akcji #VisitPoland było – w mojej ocenie – rozczarowujące. I kiedy chciałem już skreślić popularnego w Iberii youtubera, postanowiłem dać mu kolejną szansę. Tym razem się nie zawiodłem.

WP

Początek klipu przywodzi na myśl scenę z horroru - widzimy człowieka stojącego w wodzie, następnie biegnącego przez las. Jednak po chwili dowiadujemy się, że miejsce kręcenia filmu wcale nie jest straszne. Owym "uciekinierem" jest Paul, a "dziczą" Półwysep Helski.

Na Helu nie znajdziemy wiele zabytków, ale nie dla nich się tu jeździ. Przyciągają tu lasy, morze, zatoka i plaże ulokowane na wąskim cyplu, co też zostało pokazane.

WP

Tym razem (nareszcie!) pojawiły się też sceny z Gdańska. Można je zobaczyć w drugiej części filmiku (6:39). Pau Clavero mocno zaakcentował, że Główne Miasto zostało w dużej mierze zrekonstruowane po wojnie, a nowe inwestycje na Wyspie Spichrzów są wypełnieniem przestrzeni, która po 1945 r., aż do niedawna, straszyła mieszkańców i turystów. Na końcu Hiszpan pokazał mury Teatru Szekspirowskiego, kultową (w ocenie gdańszczan najbrzydszą) stację Gdańsk-Stocznia i wyeksploatowany skład Szybkiej Kolei Miejskiej. Przyjemny dla ucha podkład muzyczny i piękne ujęcia - w całym filmiku. Jest dobrze.

Autorem drugiego filmiku, który powstał w ramach akcji #VisitPoland, jest Christian Le Blanc. "Dzisiejsze wideo ma pokazać ci część Europy, o której prawdopodobnie nie wiesz nic" – takimi słowami zaczyna swój materiał po wizycie w Polsce Kanadyjczyk.

Wraz ze swoją partnerką Katy odwiedzili przez 5 dni miejsca, których prawdopodobnie część naszych rodaków nie zna, tudzież kojarzy tylko z nazwy. Pierwszy przystanek – Tykocin. 2-tysięczne miasto na Podlasiu, położone 30 min. od Białegostoku. Goście odwiedzili zamek, żydowską karczmę, płynęli rzeką i zatrzymali się w hoteliku mieszczącym się w starej checzy.

WP

Kolejne na liście miejsca to także ulokowany blisko Białegostoku niewielki Supraśl. Potem są: Białowieża i zakwaterowanie w pięknym apartamencie usytuowanym na szczycie zabytkowej wieży ciśnień dawnej stacji kolejowej. "Nigdy nie spałem w tak wyjątkowym miejscu" – skomentował Christian Le Blanc.

– Christian był po raz pierwszy w Polsce i nie mógł się nadziwić, jak spokojnie toczy się życie na Podlasiu. Zarówno on, jak i jego dziewczyna byli zachwyceni jedzeniem, a z racji tego, że prowadzą intensywny tryb życia i są cały czas na walizkach, mogli na chwilę odetchnąć i odpocząć. Bardzo im się u nas podobało – mówi WP jedna z osób, która pomagała w organizacji przyjazdu do Polski gości z Kanady.

Podczas podróży po wschodnich rejonach Polski nie zabrakło kajaków, drewnianych kościółków czy wizyty w Janowie Podlaskim. A wszystko to pokazane z perspektywy osoby, która po raz pierwszy pojawiła się w tym regionie i, jak można wywnioskować, zauroczyła się w nim. Zdecydowanie warto obejrzeć relację Christiana.

WP

Projekt nabiera tempa

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów akcji. O jej sukcesie świadczą chociażby entuzjastyczne komentarze odbiorców pod zamieszczonymi materiałami. Inicjatywa została również bardzo dobrze przyjęta w Polsce, zarówno przez naszych partnerów, tj. regionalne organizacje turystyczne, jak i media. Na podsumowanie przyjdzie czas pod koniec roku, ale już teraz wiemy, że była to dobra decyzja i chcielibyśmy kontynuować ten projekt – komentuje Robert Andrzejczyk.

Przed nami jeszcze co najmniej kilka materiałów w ramach inicjatywy stworzonej przez POT i MSiT. Z chęcią im się przyjrzymy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Hity polskich straganów. To turyści kupują na wakacjach

WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP