Wielu turystów na to czekało. Nowa usługa w Baltic Expresie

Na tę informację czekało wielu pasażerów, którzy podróżują lub planują podróżować nowym pociągiem kursującym z Gdyni do czeskiej Pragi. Podczas nocnego kursu na tej trasie pojawi się ważne udogodnienie.

Nowość na trasie Gdynia - Praga pojawi się już 14 kwietnia
Nowość na trasie Gdynia - Praga pojawi się już 14 kwietnia
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. KASW

Baltic Express, pociąg kursujący do Czech, od 14 kwietnia wzbogaci się podczas nocnego kursu o wagon sypialny. Jak poinformowało PKP Intercity, decyzja ta wynika z dużego zainteresowania pasażerów, które odnotowano od momentu uruchomienia połączenia pod koniec 2024 r. Do tej pory z usług skorzystało już ponad 215 tys. osób.

Nowe udogodnienia dla pasażerów

Prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, podkreślił, że wprowadzenie wagonu sypialnego to odpowiedź na potrzeby podróżnych.

- Połączenie ruszyło zimą i bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę – wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski - powiedział Malinowski.

Wagon sypialny będzie dostępny w ramach pilotażu do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed godziną 19, a z Gdyni rusza po godz. 23. Do dyspozycji podróżnych będą 24 miejsca sypialne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nagrała, co dzieje się w Gdańsku. Ale tłumy!

Trasa i obsługa pociągów

Baltic Express pokonuje trasę z Gdyni do Pragi w dziewięć godzin. Z Poznania do stolicy Czech podróż trwa pięć godzin i 40 minut, a z Wrocławia trzy godziny i 51 minut. Pociągi są obsługiwane przez nowoczesne lokomotywy, w tym wielosystemowe Vectrony na odcinku Wrocław – Praga.

Prezes zarządu Czeskich Kolei, Michał Krapinec, poinformował, że pociągi Baltic Express w ciągu pierwszych trzech miesięcy pokonały prawie 640 tys. km, co odpowiada szesnastokrotnemu okrążeniu Ziemi.

Plany na przyszłość

PKP Intercity, jako największy polski operator kolejowy, planuje do 2030 r. podwoić liczbę uruchamianych pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie.

Obecnie na trasie Gdynia – Praga kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. W relacji krajowej, na trasie Wrocław – Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych, kursują dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy.

PKP Intercity oraz České Dráhy będą monitorować zainteresowanie nową usługą, co może wpłynąć na dalsze decyzje dotyczące rozwoju oferty.

Źródło: PAP

pociągpkp intercitypraga

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)