Zmiany w Zakopanem. Biorą się za "naprawę mankamentów"

Nowy burmistrz Zakopanego, Łukasz Filipowicz, obiecuje, że miasto, które ma niezbyt pochlebną opinię wśród wielu turystów, przejdzie metamorfozę. Powołał komisję ds. turystyki i promocji, która swoją pracę chce zacząć od "naprawy różnych mankamentów" zimowej stolicy Polski.

Nowa komisja ds. turystyki i promocji ma zadbać o wizerunek miasta
Nowa komisja ds. turystyki i promocji ma zadbać o wizerunek miasta
Źródło zdjęć: © Getty Images | SOPA Images
oprac. IKO

06.06.2024 | aktual.: 06.06.2024 12:52

W środę 5 czerwca pierwszy raz zebrała się miejska komisja ds. turystyki i promocji w Zakopanem. Zamierza uporządkować relacje samorządu z branżą turystyczną i z instytucjami zajmującymi się promocją miasta – powiedział jej przewodniczący Tymoteusz Mróz.

Zakopane - koniec z negatywnym wizerunkiem miasta?

Przewodniczący zadeklarował, że komisja chce zacząć od "naprawy różnych mankamentów", jak choćby historia z natrętnym białym misiem z Krupówek, bo do tej pory miasto nie potrafiło sobie z tym poradzić.

- Chcemy za tę sytuację przeprosić turystów, którzy poczuli się dotknięci, bo wiem, że miliony ludzi w Polsce i na świecie kochają Tatry i Zakopane. Będziemy pilnowali, aby takie negatywne historie w Zakopanem się nie wydarzały – powiedział Mróz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podczas posiedzenia wyznaczono priorytety i kierunki działań komisji. Na początku lipca jej członkowie zamierzają spotkać się w sprawie opłaty miejscowej, jej poboru i sposobu dystrybucji, a w październiku chcą zorganizować spotkanie dla instytucji, które są zaangażowane w tematykę turystyczną i promocyjną.

Mają oni o tym rozmawiać m.in. z władzami Tatrzańskiego Parku Narodowego i instytucji kultury, a także z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.

Turyści zarzucają, że w Zakopanem jest dużo kiczu i drożyzny
Turyści zarzucają, że w Zakopanem jest dużo kiczu i drożyzny© Getty Images | ullstein bild - Schöning

Influencerzy będą promować Zakopane

- Chcemy skonsolidować działania. Na listopad planujemy spotkanie z przedstawicielami branży turystycznej. Przedstawimy nasze plany i wysłuchamy opinii mieszkańców. Zależy mi na tym, żeby komisja komunikowała się z ludźmi – powiedział Mróz.

Komisja chce zaangażować liderów opinii publicznej, w tym influencerów, aby przekazywać "pozytywne aspekty Zakopanego". Jej członkowie mają już pomysły na zbliżające się lato.

- Będziemy też dementowali fałszywe informacje na przykład o tym, że w Zakopanem jest drogo albo że górale są chciwi – powiedział Mróz.

Źródło artykułu:PAP
zakopanewizerunekw podróży
Zobacz także
Komentarze (19)