Zmiany w Zakopanem. Biorą się za "naprawę mankamentów"
Nowy burmistrz Zakopanego, Łukasz Filipowicz, obiecuje, że miasto, które ma niezbyt pochlebną opinię wśród wielu turystów, przejdzie metamorfozę. Powołał komisję ds. turystyki i promocji, która swoją pracę chce zacząć od "naprawy różnych mankamentów" zimowej stolicy Polski.
W środę 5 czerwca pierwszy raz zebrała się miejska komisja ds. turystyki i promocji w Zakopanem. Zamierza uporządkować relacje samorządu z branżą turystyczną i z instytucjami zajmującymi się promocją miasta – powiedział jej przewodniczący Tymoteusz Mróz.
Zakopane - koniec z negatywnym wizerunkiem miasta?
Przewodniczący zadeklarował, że komisja chce zacząć od "naprawy różnych mankamentów", jak choćby historia z natrętnym białym misiem z Krupówek, bo do tej pory miasto nie potrafiło sobie z tym poradzić.
- Chcemy za tę sytuację przeprosić turystów, którzy poczuli się dotknięci, bo wiem, że miliony ludzi w Polsce i na świecie kochają Tatry i Zakopane. Będziemy pilnowali, aby takie negatywne historie w Zakopanem się nie wydarzały – powiedział Mróz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny w Tatrach. "Górnej granicy nie ma"
Podczas posiedzenia wyznaczono priorytety i kierunki działań komisji. Na początku lipca jej członkowie zamierzają spotkać się w sprawie opłaty miejscowej, jej poboru i sposobu dystrybucji, a w październiku chcą zorganizować spotkanie dla instytucji, które są zaangażowane w tematykę turystyczną i promocyjną.
Mają oni o tym rozmawiać m.in. z władzami Tatrzańskiego Parku Narodowego i instytucji kultury, a także z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
Czytaj także: Gigantyczne korki na Zakopiance. Zator ma siedem km
Influencerzy będą promować Zakopane
- Chcemy skonsolidować działania. Na listopad planujemy spotkanie z przedstawicielami branży turystycznej. Przedstawimy nasze plany i wysłuchamy opinii mieszkańców. Zależy mi na tym, żeby komisja komunikowała się z ludźmi – powiedział Mróz.
Komisja chce zaangażować liderów opinii publicznej, w tym influencerów, aby przekazywać "pozytywne aspekty Zakopanego". Jej członkowie mają już pomysły na zbliżające się lato.
- Będziemy też dementowali fałszywe informacje na przykład o tym, że w Zakopanem jest drogo albo że górale są chciwi – powiedział Mróz.