Kolej podsumowuje 2017 rok. Kolejne rekordy na koncie PKP Intercity
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
W 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało 42,8 mln klientów, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 11-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2016 roku i osiągnięcie lepszych rezultatów niż przewidywano w prognozach, które zakładały 39,2 mln pasażerów. Kolejnym dowodem jest liczba przewiezionych osób. Osiągnęła ona poziom ok. 10,4 mln paseżerokilometrów (paskm), w porównaniu z 9,5 mln paskm w ubiegłym roku.
Kolejny rok na plusie
Spółka, która od 2008 r. do 2015 r. generowała regularne straty, już drugi rok z rzędu osiągnęła dodatni wynik finansowy, który ukształtował się na poziomie 270 mln zł.
W ostatnich miesiącach, PKP Intercity wprowadziło szereg rozwiązań umożliwiających lepsze i szybsze planowanie podróży. Za pośrednictwem strony intercity.pl pasażerowie mogą kupić bilety na połączenia z przesiadką. Została też skrócona nocna przerwa technologiczna w internetowym systemie sprzedaży. Dodatkowo, od września w całej Polsce można kupować bilety na przejazdy pociągami trzech przewoźników: PKP Intercity, POLREGIO i PKP SKM w Trójmieście – na jednym blankiecie w ramach wspólnego biletu. W niedalekiej przyszłości planowane jest dołączenie do Pakietu Podróżnika innych operatorów kolejowych działających w Polsce.
Kolej wybierają młodsi i starsi
W 2017 r. wzrost liczby pasażerów odnotowano wśród wszystkich grup klientów. W porównaniu do poprzedniego roku, z usług PKP Intercity skorzystało o 30 proc. więcej rodzin, 17 proc. więcej seniorów i 7 proc. więcej studentów. Najpopularniejszymi połączeniami były przejazdy z Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Białegostoku i Katowic do Warszawy. Największe wzrosty liczby pasażerów odnotowano na trasach: Kraków-Przemyśl (93 proc.), Kraków-Rzeszów (61 proc.), Białystok-Warszawa (43 proc.), Olsztyn-Warszawa (32 proc.). W ramach współpracy z Kolejami Ukraińskimi i Kolejami Czeskimi, PKP Intercity przygotowało wspólną ofertę poszerzając siatkę połączeń z Krakowa do Pragi (specjalnym sezonowym pociągiem IC „Cracovia”) oraz do* Kowla i Kijowa*. Jednocześnie trasę pociągu z Chełma do Kowla wydłużono do Zdołbunowa.
Rośnie również liczba biletów elektronicznych zakupionych przez internet. W 2017 r. udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 41 proc., w porównaniu z 37 proc. w 2016 r.
Z myślą o pasażerach niepełnosprawnych
W 2017 r. spółka przewiozła 726,7 tys. pasażerów z niepełnosprawnościami. Wprowadzono precyzyjne procedury organizowania przejazdów osób niepełnosprawnych. Za pośrednictwem dedykowanej wyszukiwarki połączeń, można znaleźć składy dostosowane do potrzeb podróżnych z niepełnosprawnościami oraz zapoznać się z zakładką z niezbędnymi informacjami dla tej grupy klientów. Spółka nawiązała również współpracę z Fundacją Integracja. W ramach wspólnego projektu zostały zorganizowane szkolenia dla konduktorów i kierowników pociągów w udzielaniu pomocy pasażerom. Program ma celu rozwinięcie umiejętności wsparcia osób niewidomych, o ograniczonej sprawności ruchowej i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Projekt rozpoczął się w czerwcu w roku ubiegłym i będzie kontynuowany w 2018 r.
Niesforni turyści w Zakopanem. Zobacz wideo!
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.