Oryginalna promocja kraju. Niemcy porównują światowe atrakcje z lokalnymi
Niemieckie koleje stworzyły kampanię "No Need to Fly", mającą zachęcać do podróży po kraju. Deutsche Bahn porównuje ceny oraz widoki niemieckich i zagranicznych atrakcji. Okazuje się, że za naszą zachodnią granicą można znaleźć miejsca, które są łudząco podobne do tych na drugim końcu świata.
Celem kampanii jest pokazanie piękna niemieckich regionów i zachęcenie turystów do zwiedzania swojego kraju. Jej twórcy chcą pokazać, że nie trzeba podróżować do odległych zakątków świata, by podziwiać piękne, znane z pocztówek widoki. To dlatego, że w Niemczech można znaleźć miejsca podobne do tych w Stanach Zjednoczonych, Holandii, Kanadzie czy Tokio.
W ramach kampanii przygotowano film, w którym twórcy zestawiają m.in. łudząco podobną atrakcję w Arizonie w USA, do której bilet lotniczy kosztuje 1156 euro (ok. 5 tys. zł) z Rhineland w Niemczech, do którego dojazd pociągiem z innych niemieckich miast wynosi 19 euro (ok. 80 zł). Zestawiono również most wiszący w Vancouver w Kanadzie (cena lotu w przeliczeniu na złotówki to ok. 4,5 tys. zł ) z mostem wiszącym w Hunsrück w Niemczech (cena za podróż pociągiem - również ok. 80 zł).
Projekt poświęcony został promocji lokalnej turystyki i stworzony w myśl zasady "nie jesteśmy gorsi od innych". Autorzy znaleźli ciekawy i oryginalny sposób na zachęcenie turystów do podróżowania koleją.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl