Polska coraz bardziej atrakcyjna. Wzrasta liczba turystów, szczególnie z Azji
Polska Organizacja Turystyczna podsumowała 2017 r. Jest się z czego cieszyć. Mamy na koncie wiele nagród, zanotowano wzrost liczby turystów z kraju i zagranicy. – Jesteśmy postrzegani jako kraj bezpieczny, przyjazny i nowoczesny – mówi prezes POT.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
W 2017 r. zanotowano wzrost przyjazdów turystycznych z zagranicy na poziomie 4,5 proc. Oznacza to, że odwiedziło nas aż 18,3 mln urlopowiczów-cudzoziemców. Najwięcej przyjechało ich z Niemiec (ponad 1,7 mln), Wielkiej Brytanii i Ukrainy – przy czym pod uwagę wzięto tylko osoby, które skorzystały z obiektów noclegowych posiadających co najmniej 10 miejsc.
Bardzo ciekawie przedstawiają się statystyki dotyczące największych wzrostów odwiedzin. Okazuje się, że ponad 54 proc. więcej turystów w porównaniu do 2016 r. przyjechało do nas z… Chin. Równie duży wzrost zanotował Izrael (+ 49,7 proc.). Przybywa także podróżnych z Korei Południowej (+18 proc.) i Indii (+10 proc.).
– Rok 2017 był dla Polskiej Organizacji Turystycznej bardzo owocny. Przeprowadziliśmy z sukcesem wiele akcji promocyjnych, które zaowocowały zwiększoną liczbą przyjazdów do Polski – mówi Robert Andrzejczyk, prezes POT. – Nasz kraj otrzymał m.in. prestiżową nagrodę "Best in Travel" przewodnika turystycznego "Lonely Planet", który uznał nas za jedno z 10 najlepszych miejsc na świecie pod względem korzystnego stosunku ceny do jakości świadczonych usług – dodaje.
Cieszy nie tylko większa liczba turystów, ale także to, że wyjeżdżają oni z Polski zadowoleni z pobytu.
– Przez obcokrajowców jesteśmy postrzegani jako kraj bezpieczny, przyjazny i nowoczesny. Kraj, w którym historia i nowoczesność wzajemnie się przeplatają. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że aż 96 proc. turystów zagranicznych było zadowolonych z pobytu w naszym kraju, a 85 proc. planuje ponownie odwiedzić Polskę w najbliższym czasie – mówi Andrzejczyk.
Wzrost zanotowano nie tylko wśród turystów zagranicznych, ale także krajowych. 5,5 proc. więcej Polaków zdecydowało się w zeszłym roku na wyjazd na terenie kraju nad Wisłą. Oznacza to 28 mln rodaków, którzy postawili na podróże krótkookresowe (weekendowe) i 17,9 mln na długookresowe (wakacyjne). Jest to efekt m.in. wielu akcji promocyjnych, takich jak "Weekend za pół ceny", w którym wzięło udział aż 110 tys. turystów i ponad 550 partnerów.
Jakie działania promocyjne ma w planach POT w 2018 r.? Celem jest większy udział w działaniach internetu oraz najnowszych technologii. Zaplanowano także m.in. rozszerzenie i wzmocnienie działań na rynkach zagranicznych (Izrael, Korea Płd., Indie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Czechy, Słowacja, Węgry, Singapur) oraz kampania "Next time Poland!", prowadzona na konkurencyjnych rynkach (Czechy, Węgry).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz także: Niedoceniany zakątek Europy
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.