Rewolucja na kolei. Bilety w kiosku i na stacji benzynowej
PKP Intercity chce rozwinąć sieć sprzedaży biletów o punkty stacjonarne. Oznaczałoby to, że pasażerowie mogliby je kupować np. w sklepach spożywczych, kioskach lub na stacjach benzynowych.
Kiedyś do kupienia tylko w kasie na dworcu, później online, a od niedawna także na platformach KOLEO, mPay, e-podróżnik.pl oraz SkyCash. A to nie koniec. Już niedługo bilety na pociągi PKP Intercity będzie można kupić także w sklepach spożywczych, kioskach lub na stacjach benzynowych. Przewoźnik rozwija model sprzedaży agencyjnej i zachęca do współpracy firmy obsługujące stacjonarne punkty sprzedaży. To będzie prawdziwa rewolucja!
Bilety na pociąg nie tylko w kasie i online
"Chcąc nadal rozszerzać dostęp do swoich usług, PKP Intercity stawia na rozwój sprzedaży w trybie agencyjnym, prowadzonej przy zaangażowaniu doświadczonych podmiotów zewnętrznych" - czytamy w komunikacie prasowym.
Docelowo wszystkie firmy, zainteresowane sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity, mogłyby taką usługę wprowadzić, jeśli spełnią określone warunki. Oferta skierowana jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, stacji paliw, ale także sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS4
"Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych. Formularz zgłoszeniowy dla agentów, zawierający szczegółowe warunki współpracy, jest dostępny na stronie internetowej PKP Intercity. Po jego wypełnieniu i spełnieniu wymagań możliwe stanie się rozpoczęcie współpracy" - informuje przewoźnik.
Co ważne, model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów.
Czytaj też: Korekta rozkładu jazdy pociągów. Warto wiedzieć
Zdaniem przedstawicieli PKP Intercity, bardzo duża popularność kolei będzie nadal rosła w najbliższych latach, dlatego zakup biletów powinien być jak najłatwiejszy dla podróżnych.
Podróżni korzystają z różnych opcji zakupu biletów
Sprzedaż biletów przez stacjonarne punkty to rozwinięcie projektu uruchomionego we wrześniu 2021 r., w ramach którego współpracę z PKP Intercity rozpoczęło trzech partnerów – bilety na połączenia przewoźnika dostępne są na platformach mPay, e-podróżnik.pl oraz KOLEO. "Sprzedaż biletów PKP Intercity w kanałach zdalnych okazała się hitem – z końcem lutego br. przekroczona została granica 1,8 mln sprzedanych biletów we wspomnianych kanałach" - chwali się przewoźnik.
Fakt jest taki, że coraz więcej podróżnych kupuje bilety poprzez kanały zdalne, dlatego jako jeden z kluczowych celów spółka wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych.
"Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej" - czytamy w komunikacie. - "W ostatnich miesiącach PKP Intercity udostępniło podróżnym nową aplikację, która zastąpiła dotychczasową znaną pod nazwą IC Mobile Navigator. Ponadto spółka podpisała trzy umowy, dzięki którym już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku".
Źródło: PKP Intercity