Ten kraj odwiedziło w zeszłym roku ponad 1,5 mln Polaków. To rekordowy wynik

W zeszłym roku Hiszpanię odwiedziła rekordowa liczba turystów z Polski — było ich ponad 1,5 mln. To w porównaniu do roku 2021 aż o 88 proc. więcej. Najchętniej wybieranym regionem były Wyspy Kanaryjskie, a najpopularniejsze aktywności naszych rodaków to wizyty w miastach oraz odpoczynek na plażach.

Plaża w hiszpańskim Benidormie
Plaża w hiszpańskim Benidormie
Źródło zdjęć: © Getty Images | Zowy Voeten
Hanna Szczypiór

06.02.2023 | aktual.: 07.02.2023 06:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2022 roku padł rekord liczby Polaków, którzy odwiedzili Hiszpanię. Według szacunków Narodowego Instytutu Statystycznego (na podstawie badań ruchu turystycznego na granicach, czyli FRONTUR), turystów z naszego kraju przyjechało tam aż 1 mln 546 tys. 163, co stanowi 2,15 proc. ogólnej liczby gości zagranicznych, którzy przybyli w 2022 roku do tego kraju (w sumie było ich 71,5 mln). W efekcie możemy mówić o wzroście o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (poprzedzającym pandemię COVID-19, w którym również odnotowano rekordową liczbę przyjazdów) oraz o 88 proc. w porównaniu z rokiem 2021.

Co ciekawe, w 2022 roku polscy turyści wydali w Hiszpanii łącznie nieco ponad 2,2 mln euro (to 2,6 proc. wszystkich wydatków dokonanych przez turystów zagranicznych). Średnie dzienne wydatki wzrosły do 169 euro (ok. 800 zł) i jest to rekordowa kwota będąca o 9,3 proc. wyższa niż w 2021 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Te regiony najchętniej wybieramy

Z badania FRONTUR wynika, że wśród hiszpańskich kierunków wybieranych przez Polaków, w 2022 roku prym wiodły Wyspy Kanaryjskie, gdzie przyjechało ponad 429 tys. turystów z naszego kraju (wzrost o 14,26 proc. w porównaniu z rokiem 2019). Na drugim miejscu uplasowała się Katalonia z 303 tys. Polaków oraz Baleary z prawie 258 tys. gości z Polski (wzrost o 67 proc. w porównaniu z rokiem 2019).

Plaża Teresitas na Teneryfie
Plaża Teresitas na Teneryfie © Adobe Stock | cristianbalate

Te dane znajdują odzwierciedlenie w informacjach płynących z biur podróży. — Największą popularnością wśród klientów cieszą się hiszpańskie wyspy, przede wszystkim Majorka, Teneryfa, FuerteventuraGran Canaria. Polacy chętnie podróżują też do regionu Costa Brava oraz słynącej z budowli Gaudiego i klubu piłkarskiego Barcelony. Niewątpliwie warto też odwiedzić inne zakątki Półwyspu Iberyjskiego, m.in. rejony Costa Dorada, Costa Blanca, Costa Almeria, Costa del Sol czy Costa de la Luz — mówi Agata Biernat z Wakacje.pl.

Jak się okazuje, Polacy odwiedzający Hiszpanię stawiają na zróżnicowany wypoczynek. 73 proc. deklarowało, że celem przyjazdu są wizyty w miastach. Niewiele mniej wskazało też na korzystanie z plaż (71 proc.) czy zakupy (62 proc.), a dla 42 proc. jedną z aktywności było odwiedzanie obszarów przyrodniczych.

Madryt
Madryt © Adobe Stock | rabbit75_fot

Hiszpania cieszy się popularnością przez cały rok

— Hiszpania to popularny kierunek wyjazdowy praktycznie przez cały rok i jeden z najczęściej wybieranych krajów przez polskich turystów. Temu wyborowi sprzyja nie tylko szeroki wachlarz regionów, w których możemy wypoczywać, ale i poszerzająca się siatka połączeń lotniczych, również z portów regionalnych. Dziś w ofercie biur podróży znajdziemy oferty oparte o przeloty samolotami czarterowymi i liniami regularnymi, w tym low costami — mówi Agata Biernat z Wakacje.pl.

— Dzięki temu organizatorzy mogą jeszcze lepiej dostosować ofertę do potrzeb klienta. Jeśli nie chcemy lecieć na klasyczny tygodniowy urlop, możemy wybrać się do Hiszpanii na cztery, pięć dni albo wydłużyć pobyt, na przykład do dziewięciu czy 11 dni — wyjaśnia ekspertka.

W tym sezonie zimowym do Hiszpanii można dolecieć bezpośrednio lotami komercyjnymi z sześciu miast polskich (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk i Wrocław) do jedenastu miejsc docelowych w Hiszpanii (Madryt, Barcelona, Malaga, Alicante, Walencja, Sewilla, Girona, Lanzarote, Gran Canaria, Fuerteventura i Teneryfa). Oczywiście oferta na sezon wiosenno-letni będzie jeszcze bardziej rozbudowana, więc rok 2023 również zapowiada się obiecująco.

Hanna Szczypiór, dziennikarka Wirtualnej Polski

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (60)
Zobacz także