Najczęściej uczęszczane trasy lotnicze

Na podstawie danych udostępnionych przez firmę Amadeus IT Group, będącej właścicielem największego systemu rezerwacyjnego przelotów pasażerskich, stworzona została lista 10 najbardziej uczęszczanych w 2011 roku tras lotniczych na świecie. Myślicie, że europejskie porty lotnicze wytrzymały konkurencję z resztą świata?

26.06.2012 | aktual.: 10.05.2013 09:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na podstawie danych udostępnionych przez firmę Amadeus IT Group, będącej właścicielem największego systemu rezerwacyjnego przelotów pasażerskich, stworzona została lista 10 najbardziej uczęszczanych w 2011 roku tras lotniczych na świecie. Myślicie, że europejskie porty lotnicze wytrzymały konkurencję z resztą świata?

Pierwsze miejsce będzie z pewnością zaskoczeniem. Otóż największa liczba pasażerów skorzystała w ubiegłym roku z połączenia wewnątrzpaństwowego Korei Południowej, między Seulem, a *Czedżu*, na wyspie o tej samej nazwie. Na tej linii, obsługującej w większości lokalnych turystów, odnotowano 9,9 miliona pasażerów. Trzeba zaznaczyć, że brano pod uwagę połączenia między miastami, które były miejscem docelowym.

K*olejnymi połączeniami, według liczby przewiezionych pasażerów, były:*

  • São Paulo - Rio de Janeiro (7,6 milionów)
  • Tokio - Osaka (7,5 milionów)
  • Tokio - Sapporo (7,5 milionów)
  • Sydney - Melbourne (7 milionów)
  • Tokio - Fukuoka (6,6+ milionów)
  • Pekin - Szanghaj (6,6+ milionów)
  • Hongkong - Tajpej (6,2+ milionów)
  • Kapsztad- Johanesburg (4,5 milionów)
  • Bombaj - Delhi (4,3+ milionów)

Jak łatwo można zauważyć, większość połączeń to trasy krajowe. Pierwsza trasa międzynarodowa zajmuje dopiero 8. miejsce, a kolejne to *Seul – Tokio *(3,1 mln pasażerów) i Dżakarta – Singapur (3 mln pasażerów). Z kolei w USA najbardziej obleganą trasą była ta z Nowego Jorku do Chicago.

ud/pw/if

Sprawdź najlepsze oferty: www.wycieczki.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także